Vorige week vertelde ik je in podcast 103 over de “Mobile-Friendly Test” van Google: een tool waarmee je kunt testen of jouw website vriendelijk is voor mobiele apparaten.
Dat houdt dus in dat Google vindt dat de site goed weergegeven kan worden op mobile devices, zoals smartphones. Dat kun je dus realiseren door een aparte mobiele site te maken, hetgeen vaak veel extra onderhoud vergt, of gebruik te maken van responsive webdesign. Voor www.reputatiecoaching.nl gebruik ik een responsive theme van StudioPress.
De “Mobile Friendly Test” van Google vertelde mij vorige week al dat mijn site inderdaad mobile-friendly is. Helaas zie je in de Nederlandstalige zoekresultaten nog geen vermelding hiervan…
Maar, als je de taalvoorkeuren van de browser op je smartphone verandert in het Engels, dan zie je de tekst “Mobile Friendly” wel verschijnen, als je gaat zoeken! Kijk maar naar onderstaand screenshot:
Je weet dat Google dit als een ranking signaal gaat gebruiken, toch?
Dus komt jouw website nu ook als mobile-friendly in de zoekresultaten? Laat hieronder je reactie achter!
Over de auteur