Marketing citaten en reclame quotes, ook spreuken, aforismen en oneliners

doorArend Landman

Marketing citaten en reclame quotes, ook spreuken, aforismen en oneliners

Permissiemarketing quote reclame citaten adverteren spreuken oneliners aforismen reputatiecoaching Eduard de Boer

Als je niet meet, doe je niet aan marketing.
Anoniem

Het doel van marketing is ervoor zorgen dat klanten je kennen, aardig vinden en vertrouwen.
Anoniem

Herhaling is de kracht van de reclame.
Anoniem

Marketing is het geheel van de theorieën en technieken om producten en diensten optimaal af te zetten, door bij het aanbieden ervan zo goed mogelijk rekening te houden met de gedragingen, de behoeften en specifieke wensen van de (potentiële) kopers.
Anoniem

Marketing zorgt ervoor dat verkopen gemakkelijker en kopen aantrekkelijker wordt.
Anoniem

Zonder reclame gebeurt er iets vreselijks: niets!!!
P.T. Barnum

Niet anders durven zijn staat in reclame gelijk aan virtuele zelfmoord.
William Bernbach

Zakendoen zonder reclame maken is als lonken naar een meisje in het donker. Jij weet wat je doet, maar verder weet niemand dat.
Stuart H. Britt

Marketeers dienen eerst een digitale relatie en digitale reputatie op te bouwen voordat er een verkoop plaatsvindt.
Chris Brogan

Marketing gaat niet over het verkopen van producten, maar over produceren wat de klant wil kopen
Sam Burgess

Het doel van marketing is de klant zo goed te kennen en te begrijpen dat het product of de dienst bij hem past en zichzelf verkoopt.
Peter Drucker

Marketing gaat over het vertellen van goede verhalen. Met social media marketing zorg je ervoor dat klanten die verhalen voor je gaan vertellen.
Corey Eridon

Voor corporate marketeers is podcasting het laaghangende fruit.
Paul Gillin

Marketing is een wedstrijd om de aandacht van mensen.
Seth Godin

Permissiemarketing verandert vreemden in kennissen en kennissen in loyale klanten. Het gaat niet alleen om entertainment, maar vooral ook om educatie. Permissiemarketing is curriculummarketing.
Seth Godin

Vind geen klanten voor je producten. Vind producten voor je klanten.
Seth Godin

Niemand leest advertenties. Mensen lezen wat hen interesseert. Soms is dat een advertentie.
Howard Gossage

Reclame: een intelligente mix van vleierij en bedreigingen.

Northrop Frye

Soms heeft reclame iets als een arrogant soort bedelaar
Toon Hermans

Reclame brengt mensen naar producten; verkoop brengt producten naar mensen.
Morris Hite

Om succesvol te zijn en je business en revenuen te laten groeien, moet je de wijze waarop je je producten market afstemmen op de wijze waarop prospects op zoek gaan naar en leren over je producten.
Brian Halligan

Reclame wordt gevonden in samenlevingen die het punt van de basale dierlijke behoeften zijn gepasseerd.
Marion Harper jr.

De mens die stopt met reclame maken om geld te besparen is als de mens die de klok stilzet om tijd te besparen.
Thomas Jefferson

Reclame en geld besparen quotes en marketing citaten adverteren spreuken oneliners aforismen reputatiecoaching Eduard de Boer

Direct mail is geen verouderde marketingtechniek. Het is betrouwbaar, effectief en kan bovendien goedkoop zijn.
Dan Kennedy

De meeste ondernemingen hebben goede en betrouwbare systemen voor allerlei bedrijfsfuncties, maar reletief weinig bedrijven beschikken over een goed marketingsysteem.
Dan Kennedy

Marketing is bevordering van de verkoop van producten en diensten door het overdragen van de juiste boodschappen (mededeling) aan de juiste mensen (markt) via de juiste media (media).
Dan Kennedy

Mensen zijn nu mogelijk nog niet klaar voor je marketing-boodschap. Daarom heb je herhaling en follow-up nodig.
Dan Kennedy

Traditionele marketing praat tegen mensen. Contentmarketing praat met hen.
Doug Kessler

De beste reclame wordt gemaakt door tevreden klanten.
Philip Kotler

Marketing is in een dag te leren. Helaas heb je een heel leven nodig om er meester in te worden.
Philip Kotler

Merken worden geconfronteerd met de dagelijkse uitdaging om massaal naar buiten te treden om persoonlijke relaties op te bouwen. Hoewel dit misschien een contraditio in terminus lijkt, wordt dat steedfs meer mogelijk als merken in hun marketing overstappen van een ‘push’ naar een pull-tynamiek.
Simon Mainwaring

Voor een werkelijk effectieve sociale campagne moet een merk de basisprincipes van marketing omhelzen: definiëring van het merk en consistente storytelling.
Simon Mainwaring

Reclame is de grootste kunstvorm van de 20e eeuw.
Marshall McLuhan

Denk als een uitgever, niet als een marketeer.
David Meerman Scott

Reclame moet de slagroom op de taart zijn. Als het niet slagroom is, is het waardeloos.
Adolph Ochs

Consumenten laten zich bij hun beslissing om te kopen leiden door de inhoud van de reclame, niet door de vorm.
David Ogilvy

Marketing is te belangrijk om het over te laten aan de marketingafdeling.
David Packard

Voordat je meer geweldige content gaat creëren, stel eerst vast hoe je die content gaat marketen.
Joe Pulizzi

Joe Pulizzi contentmarketing quote reclame citaat adverteren spreuken oneliners aforismen reputatiecoaching Eduard de Boer

Marketing is iets moois, maar het mag niet allesbepalend zijn. Het moet een gereedschap zijn, niet het kunstwerk zelf.
Nicholas Roeg

In marketing heb ik maar één strategie gezien die niet kan missen: eerst marketen aan je beste klanten, daarna aan je beste prospects en pas daarna aan de rest van de wereld.
John Romero

Contentmarketing is de ruggengraat van communicatie
Ross Simonds

Ross Simonds contentmarketing quotes reclame citaten adverteren spreuken oneliners aforismen reputatiecoaching Eduard de Boer

Nieuw: het oudste woord in de reclame
Henk Versteeg

Wees niet bang om creatief te zijn en te experimenteren met je marketing.
Mike Volpe

In marketing moet je kiezen tussen saai, schreeuwerig en verleidelijk. Wat wil je?
Roy H. Williams

Over de auteur

Arend Landman administrator

Arend Landman is afgestudeerd chemicus. Hij werkte vijftien jaar in de vakbladjournalistiek, waarvan 13 jaar als zelfstandig publicist. Sinds 2004 verzorgt hij optredens als spreker en entertainer op onder andere zakelijke bijeenkomsten. Hij blogt en spreekt veel over onderwijs, intuïtie en contentmarketing.