Google introduceert “Help on Social” (#gHelp)

doorEduard

Google introduceert “Help on Social” (#gHelp)

Logo Google“Help on Social” is het nieuwste supportprogramma van Google, dat zojuist om 20:00 uur (NL tijd) is gelanceerd in twaalf talen. Post vanaf NU je vraag over een Google product op Twitter met #gHelp erbij en honderden c.q. duizenden Google Top Contributors,  Rising Stars en andere mensen met kennis van en ervaring met Google producten zien je vraag en kunnen erop antwoorden.

Het is een soort van crowdsourcing dienst, die Google hiermee introduceert, waarbij het concept van een productforum is verruild voor een veel directer medium: Twitter.

Op Google+ is zojuist de officiële aankondiging van “Help on Social (#gHelp)“gedaan:

 


 

Ik heb al een paar maanden het product mogen testen tijdens de ontwikkeling. Dat komt doordat ik een Rising Star ben voor Google Hangouts en een Top Contributor voor een ander product.

Google Help on Social

Ik heb een korte Engelstalige video over “Help on Social” gemaakt, waarin ik erover vertel. Bekijk deze hieronder:

En hoe lijkt het je? Ga je er eens naar kijken? Denk je het te gaan gebruiken? Laat het me hieronder weten.

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.