Google experimenteert met lokale weergave zakelijke Google+ pagina’s

doorEduard

Google experimenteert met lokale weergave zakelijke Google+ pagina’s

Google Maps logoZojuist zat ik wat lokale zoekpogingen uit te voeren op mijn iPhone en opeens zag ik een geheel andere weergave van Google+ “Mijn Bedrijf”-vermeldingen, toen ik zocht op bedrijfsnaam!

Het was duidelijk: Google was weer een experiment aan het uitvoeren. Voor mij duurde het experiment nog geen 5 minuten, want na slechts enkele lokale zoekpogingen kreeg ik weer de bekende standaardweergave van lokale bedrijven.

Waarschijnlijk is iedereen inmiddels wel vertrouwd met deze standaardweergave, zoals ik die hieronder heb weergeven:

Standaard weergave lokaal bedrijf

Toevallig deed ik deze zoekopdracht op zoekterm “mart stevens” in een privé-safarivenster. Zie wat ik op 13 maart 2015 omstreeks 09:21 uur voor een paar lokale bedrijven te zien kreeg:

Experimentele weergave lokaal bedrijf

Zoals ik in de introductie reeds schreef kon ik dit gedurende een paar minuten voor verschillende lokale bedrijven reproduceren. Daarna kreeg ik het niet meer te zien.

Het lijkt duidelijk: reputatie van een bedrijf in de vorm van score en aantal recensies wordt nu gebundeld binnen één blok weergegeven met de bedrijfsnaam en de gele sterren kunnen wel eens hun beste tijd hebben gehad.

Google gaat voor de lokale bedrijven ook beduidend meer aandacht geven aan de profielfoto bij een zakelijke Google+ pagina (of mogelijk het logo).

We zullen zien of deze weergave binnenkort live komt…

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.

1 reactie tot nu toe

Content MarketingGeplaatst op10:06 am - mrt 13, 2015

Mooie toevoeging, ben benieuwd wanneer dit definitief live komt

Reacties zijn gesloten.