Google+ druk bezig met veranderingen testen en doorvoeren

doorEduard

Google+ druk bezig met veranderingen testen en doorvoeren

Google+24 en 25 oktober deed ik melding van veranderingen in de layout van Google+. De layout die op 24 oktober werd vertoond, was op 25 oktober weer verdwenen. Maar vanmiddag leek de vernieuwde layout weer terug. Echter, Google verandert zelfs de layout gedurende de dag.

Ik heb het idee dat we binnenkort andere Google+ pagina’s te zien zullen krijgen. Want de veranderingen die ik waarneem zijn niet echt subtiel te noemen. Wellicht zijn al deze tests en veranderingen ook de oorzaak van het onjuist vermelde (getelde) aantal reviews voor een zakelijke Google+ pagina.

Dat kun je zien in onderstaande screenshot. Deze screenshot is van 17:12 uur:

20131113-googleplus-about

Op deze screenshot is te zien dat de aandacht van Google+ nu uitgaat naar:

  1. Bedrijfsgegevens
  2. Reviews
  3. Foto’s

De indeling (volgorde) van de witte blokken verandert nu niet meer, terwijl je de breedte van het browservenster aanpast, hetgeen wel op 24 oktober het geval was.

En wie schetst mijn verbazing, toen ik tegen 23:00 uur nogmaals de pagina bekeek. Toen zag die er als volgt uit:
20131113-googleplus-about-2a

Wat je hier ziet is dat de contactgegevens in de vorm van de inmiddels alom bekende badge linksboven worden weergegeven. Dat is dus weer totaal anders!

Ik denk echt dat er op korte termijn grote veranderingen op Google+ zichtbaar worden. Want afgezien van deze veranderingen bespeur ik een paar andere zaken:

  • Ik krijg veel foutmeldingen bij het openen van Google+ (pagina’s die niet volledig worden geladen, foto’s die niet worden getoond)
  • Het uploaden van foto’s werkt op dit moment niet
  • Het aantal getelde (en vermelde) reviews klopt niet met het daadwerkelijke aantal vertoonde reviews

Ik houd natuurlijk –zoals altijd– een vinger aan de pols en zal je melden als ik meer weet, of gezien heb.

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.