Het vermoeden was er al, dat Google de profielfoto’s die ze eerst met veel tam-tam heeft geïntroduceerd in de zoekresultaten recent heeft verwijderd om zo meer advertentieinkomsten te realiseren. Het bewijs lijkt nu geleverd!
Op de site van WordStream las ik het bericht “The Smoking Gun: Deleted Google Author Photos Boost Ad CTR“. Daarin wordt een kort onderzoek beschreven naar het effect van het verwijderen van de Authorship foto’s op de Click Through Rate (CTR) van advertenties. Opeens is de CTR nu 44,8% hoger!
Dit is ook nog eens weergegeven in onderstaande grafiek:
Hiermee lijkt het statement van Google dat het geen impact heeft op de CTR naar andere content toch wel van de tafel geveegd!
Wat vind jij ervan! Laat het hieronder weten!
Jammer…want het zag er toch een stuk gezelliger en persoonlijker uit wanneer je iets zocht op Google!
Ik begrijp de redenen van Google maar ik ben bang dat ze hier op lange termijn de plank mee mis gaan slaan…jammer!
Goochelaar Marc Woods
Over de auteur