Categorie archief Focus

doorEduard

Waarom je je online reputatie in de gaten moet houden (INFOGRAPHIC)

Alles wat je online zegt en doet, heeft impact op jouw reputatie. Pas daarom op met wat je deelt en met wie. En spreek ook af met bijvoorbeeld vrienden en kennissen, dat zij niet zomaar foto’s van jou publiekelijk online zetten. Zelfs zonder de intentie om iets publiekelijk te maken, kan er ook nog wel eens iets fout gaan…

Heb je wel een idee wat voor digitaal spoor van informatie jij online genereert? Heb je wel eens op je eigen naam gezocht in de diverse zoekmachines? Wees je ervan bewust dat zo’n 78% van alle werving- en selectiebureaus en personeelsfunctionarissen jou op diverse sites zullen opzoeken? En dat 63% van hen ook de sociale media sites bekijkt op zoek naar meer informatie over jou?

Op Internet vond ik onderstaande infographic, die dit alles leuk illustreert. De infographic is al een paar jaar oud, dus inmiddels zullen de getallen waarschijnlijk nóg hoger liggen. Maar doe er in ieder geval je voordeel mee!

Online reputatie is belangrijk

doorEduard

Je bedrijf online verhuizen

LET OP: hieronder staat Google+ Local… Dat is inmiddels niet meer van toepassing. Lees daarvoor: Google Mijn Bedrijf (GMB).

Dan iets anders: verhuizen. Verhuizingen brengen veel fysiek werk met zich mee, zoals het transporteren van al het tastbare van de ene locatie naar de andere. Ook moet er in de digitale wereld een aantal zaken worden aangepast, zoals visitekaartjes, briefpapier, fax headers (ja, er worden nog faxen gebruikt!) en natuurlijk online uitingen, zoals de website, e-mail footers enz.

Maar wat veel bedrijven zich niet realiseren, is dat hun positie in de lokale zoekresultaten voor een groot deel wordt bepaald door informatie die vanaf andere bronnen afkomstig is, zoals bijvoorbeeld de Kamer van Koophandel, Dunn en Bradstreet, Facebook, Yelp, TomTom, Foursquare, Twitter, allebedrijvenin.nl, en honderden andere websites. Het betreft vaak zowel internationale, als nationale, regionale en lokale websites, als topic-gerelateerde websites.

Slechts een handjevol websites wordt automatisch en frequent aangepast, en als je geluk hebt, worden websites hooguit één of twee keer per jaar aangepast op basis van bijvoorbeeld informatie van de Kamer van Koophandel.

Met andere woorden: als je geen actie onderneemt, ontstaat er een inconsistentie tussen de daadwerkelijke bedrijfsgegevens, zoals je die op je website vertoont en andere websites. Hierdoor, of door onzorgvuldigheid van een welwillende medewerker kan het gebeuren dat jouw bedrijf meerdere keren in bijvoorbeeld Google+ Local komt te staan.

Hiervoor word je tegenwoordig door Google genadeloos afgestraft en zal je diep wegzakken in de lokale zoekresultaten. Dit heeft niet alleen een negatief effect op je online reputatie, maar ook op je bedrijfsresultaat, voor het geval je afhankelijk bent van lokale klanten.

Om dit allemaal te voorkomen raad ik je als een goed voornemen voor 2013 aan, een gedegen inventarisatie te maken van minstens de eerste tien pagina’s met zoekresultaten van Google met sites waarop je met jouw bedrijf vermeld staat. Noteer de pagina URL, de site en eventuele contactgegevens. Kijk of je er een account kunt aanmaken waarmee je jouw bedrijfsgegevens kunt aanpassen. Als dit kan: noteer ook de gebruikersnaam in de spreadsheet, het wachtwoord en het emailadres waarmee je je hebt aangemeld.

Zoek gewoon je eigen bedrijf eens op telefoonnummer, bedrijfsnaam, fax-nummer, website of andere omschrijvingen en combinaties ervan. Neem geen genoegen met een stuk of tien vermeldingen. En zoek je bedrijf dan ook nog eens bij Bing en eventueel DuckDuckGo.nl op dezelfde manier.

Bewaar deze lijst ergens op een punt waar ook collega’s van je erbij kunnen, zodat zij wijzigingen kunnen doorvoeren, mocht jij bijvoorbeeld met vakantie zijn. En zorg voor een actuele backup ervan!

Als je dan gaat verhuizen met je bedrijf begin je minstens drie tot vier maanden van tevoren je nieuwe adresgegevens op alle sites te melden, behalve sowieso Google+ Local en misschien een paar belangrijke (lokale) review sites. In een aantal gevallen kun je beter een nieuw bedrijf op de nieuwe locatie aanmaken.

Zet er eventueel wel bij dat je daar nog niet geopend bent. Als je de openingsdatum weet, zet die er dan ook bij.

Pas als je bedrijf dan fysiek verhuist, verander je de gegevens op de laatste paar sites, inclusief Google+ Local.

Wat ook belangrijk is, is dat je op je Facebook pagina natuurlijk je bedrijfsgegevens (dus ook het adres, telefoonnummer etc.) correct hebt ingevuld en dat deze informatie ook weer consistent is met de andere informatie die je links en rechts op Internet over je bedrijf hebt staan.

Als het goed is, minimaliseer je op deze manier het effect in de rankings op de zoekmachines.

Ik heb een paar maand geleden een bedrijf in de Betuwe op een dergelijke wijze verhuisd, want voor de verhuizing stonden ze al ongenaakbaar aan de top op de relevante zoektermen. Niet alleen tijdens de verhuizing, maar ook erna was er geen vuiltje aan de lucht: ze staan nog steeds aan de top.

» Dit artikel is een transcriptie van het gelijknamige topic in Podcast 6

doorEduard

7 online marketing trends in 2013

Gelukkig Nieuwjaar!!

Allereerst de beste wensen voor 2013. Laten we er met z’n allen een mooi jaar van maken en flink werken aan onze reputatie. Maar wat heeft dit nieuwe jaar voor ons in petto? Welke trends kunnen we tegemoet zien en hoe moeten we ervoor zorgen dat onze inspanningen om onszelf beter te positioneren in de zoekmachines, een positieve invloed heeft op onze reputatie? Waar moeten we ons op richten met onze marketing en SEO (Search Engine Optimisation) in 2013? Wat worden de SEO en online marketing trends in 2013?

Natuurlijk blijft het tot op zekere hoogte koffiedik kijken, als we de online trends voor 2013 gaan beschrijven ten aanzien van marketing, SEO en gerelateerde onderwerpen.

SEO 2013

Inmiddels heb ik een aantal sites geraadpleegd en een boel artikelen erover nagelezen en heb op basis hiervan de volgende lijst van trends c.q. ontwikkelingen samengesteld:

  1. Unieke en relevante content is cruciaal
  2. Het belang van social media neemt verder toe
  3. Autoriteit, reputatie en reputatiemanagement
  4. Wedergeboorte van e-mail marketing
  5. Verdere groei “mobiel”
  6. Lokaal zoeken en gevonden worden
  7. Outsourcing van online activiteiten

Deze trends en ontwikkelingen heb ik hieronder nader toegelicht. Ik kan me goed voorstellen dat je als gevolg hiervan ontmoedigd raakt ten aanzien van de inspanningen die je in 2013 online moet ondernemen, om (nog) gevonden te worden in de online wereld. Maar geen zorg: abonneer je op podcasts en RSS-feeds van een paar goede sites die je aanspreken vanwege hun relevante en waardevolle content en doe daar je voordeel mee.

Is het om verschillende redenen niet mogelijk om je hierop te concentreren, overweeg dan gewoon om deze activiteiten uit te besteden (outsourcing) aan een partij of persoon die hierin is gespecialiseerd… (zie ook de laatste paragraaf van deze blogpost).

1. Unieke en relevante content is cruciaal

Google heeft natuurlijk al een aantal updates doorgevoerd, waardoor waardeloze, licht gemodificeerde en overal eindeloos repeterend gepubliceerde artikelen zo goed als geen kans meer hebben om te scoren in de zoekresultaten. Het is dus zinloos om artikelen van andere websites te pakken en die gewoon klakkeloos op je eigen site te plaatsen. In plaats van dat je dit helpt, wordt je site over het algemeen hiervoor door de zoekmachines afgestraft. Schrijf voor je lezers en niet voor de zoekmachines!

Als gevolg van de immense hoeveelheid data die online beschikbaar is, neemt de aandacht van de infoconsumenten voor individuele content-items af. Daardoor is het nodig om essentiële content ook in andere (lees: snel te consumeren) vormen te publiceren, zoals podcasts, vodcasts en audio- en videotrainingen. Natuurlijk kun je je eigen content hergebruiken over verschillende kanalen en blijven whitepapers, e-books,  en andere typen publicaties als waardevol beschouwd en helpen die bij het opbouwen van je online reputatie.

Belangrijk is dat je dit combineert met een blog, waarop je met een zekere regelmaat ook tekstuele content publiceert. Het is niet echt van belang om alleen maar lange artikelen van duizenden woorden te publiceren, soms mogen updates ook relatief kort zijn of bepaalde statements duidelijk worden gemaakt met zogenaamde “infographics”.

Contentmarketing gaat serieuze vormen aannemen. Vanwege het toenemende aantal kanalen en media wordt het voor veel bedrijven steeds lastiger hun content naar de relevante partijen te krijgen. Hierdoor zullen bedrijven gaan investeren in goede contentmarketing en ontstaat er weer een commerciële kans (niche) voor mensen en bedrijven die hierin zijn gespecialiseerd. Vanwege de steeds verder toenemende individualisering van de maatschappij komt er een push vanuit de marketing voor geïndividualiseerde (gepersonaliseerde) content.

Je hoeft heus niet altijd nieuwe en volledig originele content te produceren. Veel mensen die op zoek zijn naar informatie hebben niet de gelegenheid of nemen niet de tijd te spitten door tientallen pagina’s met zoekresultaten, om vervolgens de gelinkte pagina’s te scannen op voor hen relevantie informatie. Als je iemand bent die veel (online) informatie leest en tot zich neemt, kun je ook stukjes content van verschillende websites combineren tot nieuwe -voor de lezers interessante- artikelen. Dit heet “content curation” en is feitelijk ook de grondslag van deze blogpost: ik heb veel gelezen op een groot aantal websites en met die informatie heb ik dan weer deze lijst met trends samengesteld en gecombineerd tot een artikel.

2. Het belang van social media neemt verder toe

Social media nemen natuurlijk al een belangrijke rol in, in de online strategieën van veel bedrijven. Wat je zult zien is dat het belang nog verder toeneemt en dat het gebruik hiervan voor marketing zal veranderen. Bedrijven zullen budgetten voor online marketinginspanningen vergroten, maar de focus veranderen. Zij zullen bijvoorbeeld meer en meer tot het inzicht komen dat de meeste mensen op Facebook niet echt in een shopping modus zijn, maar dit medium meer gebruiken voor sociale updates en het posten van persoonlijke nieuwsberichtjes en foto’s.

Hierdoor zullen bedrijven de social media gaan gebruiken om interesse te kweken. Vervolgens worden deze leads vanaf de social media naar dedicated landing pages op hun eigen sites gestuurd, waar de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt.

Wel worden social media nadrukkelijk belangrijker voor marketing en zullen gebruikers meer en meer worden beloond voor het aanbevelen van producten of diensten aan de leden van hun sociale groepen (“vrienden”).

Social media landschap

Omdat Google Places eind mei 2012 is overgegaan in Google+ Local en dus een onderdeel is geworden van Google+ (het sociale netwerk van Google), zullen ook meer bedrijven informatie gaan delen op hun Google+ pagina’s. Hierdoor zal Google+ verder groeien en bekend worden bij het grote publiek als een ander sociaal medium.

Naast de bestaande grote sociale netwerken komen er ook nieuwe kleinere sociale netwerken, die gespecialiseerd zijn in een speciale niche (dus bestemd zijn voor een bepaalde doelgroep).

3. Autoriteit, reputatie en reputatiemanagement

Door je als bedrijf via verschillende kanalen te presenteren met unieke, relevante en waardevolle content groeit je autoriteit. Meer en meer individuele content publishers, schrijvers en contentmarketing experts zullen zichzelf presenteren als autoriteit door middel van het Google Authorship mechanisme.

Bedrijven zullen zich beduidend meer gaan richten op het verhogen van hun online reputatie en dit ook meer wereldkundig maken. Consumenten zullen worden gestimuleerd tot het geven van reviews en het posten van recensies, waarvoor de bedrijven hen zullen gaan belonen. Bedrijven dienen hierbij niet uit het oog te verliezen dat er vele verschillende review sites zijn en zij dus hun inspanningen voor het verkrijgen en verzamelen van reviews over meerdere sites moeten kanaliseren. Dus zo moeten zij niet alleen reviews verzamelen in Google+ (Local) voor het verhogen van hun Zagat-rating, maar ook op: Facebook, Yelp, Tupalo, TomTom Places, YelloYello, allebedrijvenin.nl, Trustpilot en vele andere sites. Dit zijn dan nog slechts een paar algemene review sites. Verder zijn er ook per doelgroep aparte review sites, voor bijvoorbeeld tandartsen, fotografen, pedicures, huisartsen, restaurants, trouwlocaties enz. En om de online reputatie nog diffuser te maken, zijn er ook nog eens lokale review sites. Deze bevatten reviews van bedrijven in een plaats, stad of een bepaalde regio.

Reputatie Management in 2013

Reputatiemanagement neemt een grote vlucht: veel bedrijven zijn te druk met hun zakelijke activiteiten die per direct geld opleveren, de zogenaamde IPA’s (IPA = Income Producing Activity), waardoor zij geen tijd hebben om ook nog eens recensies te verzamelen, te publiceren en de online uitingen van hun klanten of patiënten te monitoren. Dit creëert dan weer de kans voor andere, vaak kleine gespecialiseerde bedrijven, om deze leemte in te vullen.

Met de toename van online recensies, zal ook het aantal negatieve uitlatingen van klanten en/of patiënten toenemen. Hiervoor zullen speciale afdelingen of bedrijven ontstaan, die zijn gespecialiseerd in imago en reputatie “damage control”.

4. Wedergeboorte van e-mail marketing

Hiervoor schreef ik al over de toename van de individualisering. Hierdoor neemt het effect van massa marketing af. Het bruut versturen van één en dezelfde commercieel getinte e-mail naar alle abonnees leidt tot veel afmeldingen.

Toch zal e-mail marketing een wedergeboorte doormaken. Reden is dat mensen inmiddels door de vele tweets, Facebook updates  en “Like”-verzoeken etc. informatiemoe zijn geworden, zowel in het lezen ervan als in het reageren erop.

Email marketing

De focus van het individu komt weer terug bij het individu en dat is dan toch weer zijn of haar persoonlijke digitale brievenbus, de “inbox”. Door relevante, waardevolle, korte e-mails te versturen, toegespitst op de individuele behoeftes van de abonnee, kan verkeer worden gestuurd naar de website en eventueel sociale media.

Verstuur e-mails met de behoefte van de infoconsument in je achterhoofd. De ontvanger kijkt altijd naar: “What’s in it for me?“.

5. Verdere groei “mobiel”

De groei die de mobiele markt in de breedste zin des woords doormaakt is ongekend. Zo zijn recentelijk in Nederland de frequenties voor de 4G netwerken geveild. De Nederlandse Staat heeft zoiets ontastbaars als “frequentiespectrum” weten te verkopen voor maar liefst 3,8 miljard Euro, een recordbedrag!

KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 gaan dus nieuwe 4G-netwerken uitrollen. Marktleider KPN belooft dat medio 2013 de helft van de Nederlandse bevolking gebruik kan maken van de snellere mobiele dataverbindingen, ondanks het feit dat deze nieuwe netwerken op dit moment uiterst beperkt beschikbaar zijn.

Hierdoor zal dus ook het mobiele gebruik nog verder toenemen en zullen consumenten niet meer accepteren dat ze heen en weer moeten scrollen over mobiel-onvriendelijke websites. Dus moeten websites worden aangepast, zodat ze op alle apparaten van  smartphone tot en met een 27 inch desktop goed “smoelen” en dezelfde content bieden.

Responsive websites

.mobi of m.bedrijf.nl websites zullen verdwijnen. Dankzij HTML5 en CSS3 kunnen zogenaamde “responsive websites” worden gemaakt die met dezelfde content, perfect worden vertoond op alle devices.

Mede door de grote behoefte aan nieuwe (responsive) websites, beleven webdesigners die zich al HTML5 en CSS3 eigen hebben gemaakt in 2013 en een paar jaar daarna opnieuw gouden tijden.

6. Lokaal zoeken en gevonden worden

Met hun mobiele apparaat zijn de gebruikers vaak mobiel. Als zij dan informatie zoeken is deze meer en meer lokaal georiënteerd. Want als je in het centrum van Groningen loopt en een “Indiaas restaurant” zoekt, heb je hoogstwaarschijnlijk geen behoefte aan adresgegevens, menukaart of reviews van een Indiaas restaurant in Maastricht.

Lokale SEO: Lokaal zoeken en vinden

Lokaal en regionaal opererende bedrijven zullen zich dit meer en meer realiseren en de noodzaak gaan inzien om de focus van algemeen hoog scoren in de zoekmachines op bijvoorbeeld de zoekterm “Indiaas restaurant” te verleggen naar het hoog scoren in de lokale zoekpogingen. Dus bijvoorbeeld op de zoekterm “Indiaas restaurant Groningen”.

Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de marketinginspanningen van bijvoorbeeld huisartsen, tandartsen, fysiotherapeuten, groenteboeren, accountants, diëtisten, podologen, sportmasseurs, tuinarchitecten en vele andere typen specialisten/ondernemers. Vrijwel al deze bedrijven opereren in een stad of regio. Zij zullen zich beseffen dat alleen vermeldingen op een verzamelsite als “zorgkaartnederland.nl”, “pedicure.nl” “weetwaar.nl“niet voldoende is voor het aantrekken van (nieuwe) patiënten of klanten.

7. Outsourcing van online activiteiten

Bij outsourcing hoef je heus niet meteen eraan te denken dat je jouw online marketing en reputatiemanagement uitbesteedt aan een obscuur bedrijf in de Filipijnen of India, aan wie je moeizaam in het Engels je typisch Nederlandse behoeften moet uitleggen of vertellen hoe je Tytsjerksteradiel moet schrijven… Ook in Nederland zijn er voldoende gekwalificeerde bedrijven die dit voor je kunnen doen tegen acceptabele kosten.

Er verandert veel in de online wereld. Ondernemers krijgen bijna een halve dagtaak aan alles wat ze online moeten doen, terwijl hun klanten zich in de echte wereld bevinden. Daardoor zullen grotere bedrijven aparte afdelingen hiervoor in het leven gaan roepen, terwijl kleinere bedrijven hiervoor niet de budgetten beschikbaar hebben. Zij kunnen geen medewerker voor 100% op deze activiteiten zetten.

Wat je zult zien is dat meer en meer kleine ondernemers en middelgrote bedrijven de inspanningen en activiteiten voor hun online marketing en reputatiemanagement gaan outsourcen (“uitbesteden”) aan specifieke bedrijven die hierin zijn gespecialiseerd. Door definiëren van concrete, meetbare doelstellingen en inzet van een “strippenkaart”-achtig concept kunnen die ondernemers tegelijkertijd profiteren van de specialistische kennis en hun marketingkosten onder controle houden.

Outsourcing lokale SEO en reputatiemanagement

Ik help inmiddels ook al een aantal ondernemers in heel Nederland met hun online activiteiten om hun vindbaarheid te vergroten en het rendement van hun inspanningen te verbeteren om zodoende met dezelfde hoeveelheid werk en tegen geringe meerkosten een veel beter rendement te realiseren.

Samenvatting

Gefeliciteerd als je tot hier hebt doorgelezen!! Mijn eerste bedoeling was een korte opsomming met een kleine toelichting te schrijven. Maar dat is dus enigszins uit de hand gelopen…

Laat hieronder jouw ideeën over trends voor 2013 achter!!

doorEduard

Subdirectories of subdomeinen voor je website?

Dan nu iets over Google. Dikwijls krijg ik de vraag of je beter verschillende subdomeinen op je website kunt maken, dus bijvoorbeeld voetbal.mijnsport.nl en basketbal.mijnsport.nl of dat je subdirectories moet gebruiken in de vorm van bijvoorbeeld www.mijnsport.nl/voetbal en www.mijnsport.nl/basketbal.

In het verleden werkte het beter als je gebruik maakte van meerdere subdomeinen. Je kon dan namelijk meer resultaten op de voorpagina van Google krijgen. Maar inmiddels heeft Google haar algoritmes aangepast en werkt dit niet meer. Wat Google betreft maakt het nu niet meer uit of je gebruik maakt van de subdomeinen, of van subdirectories. In een video van Matt Cutts van Google, zegt hij dat je gewoon moet doen wat voor jou en je content managementsysteem het beste werkt. Google heeft in ieder geval geen voorkeur voor het één of het ander.

In de transcriptie van de podcast vind je de link naar deze video van Matt Cutts:


https://www.youtube.com/watch?v=_MswMYk05tk

» Dit artikel is een transcriptie van het gelijknamige topic in Podcast 5

doorEduard

Verzamel recensies voor je online reputatie

Nu je bedrijf eenmaal op Yelp staat, kun je verder gaan met het uitbouwen van je online reputatie door recensies en beoordelingen op Yelp te gaan verzamelen. Zodra je namelijk tenminste één recensie op Yelp hebt, wordt je in Google in de zoekresultaten heel vaak hoog getoond en dan ook nog eens met vermelding van het aantal recensies en de gemiddelde beoordeling in de vorm van gele of gouden sterretjes.

Een vermelding en aantal (goede) recensies in Yelp helpt namelijk echt met je score in de lokale zoekresultaten in Google. Dit komt doordat het vrijwel onmogelijk is om op Yelp fake reviews te posten of door andere mensen te laten posten. Yelp heeft een ongelofelijk krachtig fake-review-detectie-mechanisme. En als jouw bedrijf teveel fake reviews ontvangt, nagelt Yelp je zelfs aan de virtuele schandpaal door dit openlijk op de Yelp-pagina van je bedrijf te vermelden. In de transcriptie op de website heb ik een plaatje opgenomen van hoe die “Consumer Alert” van Yelp er uitziet.

Yelp Consumer Alert
(klik voor een grotere versie)

Maar niets let je om op je website een aparte pagina te maken, waarop je mensen (bijvoorbeeld klanten of patiënten) vraagt een review over jouw bedrijf achter te laten op één van de review sites, waar je staat vermeld.

Of je kunt bijvoorbeeld bij de receptie, de uitgang of de kassa van je bedrijf kaartjes leggen die je meegeeft aan je patiënten of klanten waarop je hen vraagt een recensie te posten.

Als je een beetje creatief nadenkt, kun je op een heleboel manieren mensen verwijzen naar bijvoorbeeld je Yelp bedrijfspagina, of je Google+ Local pagina waar mensen hun review achter kunnen laten. Mocht blijken dat je klanten er moeite mee hebben om een recensie te posten, maak dan een korte instructievideo waarin je uitlegt hoe het werkt.

Wat helemaal mooi is voor je reputatie op Yelp is als je een zogenaamde Yelp Elite member een review kunt laten schrijven over bijvoorbeeld jouw restaurant. De reviews van Elite members hebben namelijk nog véél meer waarde dan gewone reviews!

En terwijl Apple bezig is haar Maps applicatie te verbeteren, heeft Google ook niet stilgezeten. Afgelopen week kwam de nieuwste Google Maps voor de iPhone uit. En jongens, wat ziet die er ook mooi uit! Het opstarten op een iPhone 4 vind ik wel wat lang duren, maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door de kwaliteit van de vernieuwde app.

Wat ik hiervoor zei over Apple Maps, geldt ook voor Google Maps: de vraag of en hoe je wordt vermeld… Zoek eens je bedrijf op. De resultaten die je als eerste ziet, zijn de resultaten, die je ook op Google onder de lokale zoekresultaten ziet; dus de “A” t/m “G” op het kaartje. Sta je daar niet bij, dan heb je een probleem.

Als mensen dan zoeken op bijvoorbeeld “bloemist Rotterdam” en jij staat niet bij de eerste 7 resultaten?? Aiii… Dan wordt het hard tijd om aan je lokale internet reputatie te gaan werken, want zo kan niemand je snel vinden op Google Maps!

Om je hiermee te helpen ben ik bezig een cursus aan het maken, maar het duurt nog wel even totdat die gereed is. Tot die tijd krijg je van mij losse tips in de verschillende podcasts en blogposts, die allemaal bijdragen tot een mogelijk hogere ranking in de lokale zoekresultaten. Een goed voorbeeld hiervan is de tip die ik zojuist gaf: over het belang van de listing van je bedrijf op Yelp.

» Dit artikel is een transcriptie van het gelijknamige topic in Podcast 4