Facebook Nearby concurrent voor Google+, Foursquare en Yelp?

doorEduard

Facebook Nearby concurrent voor Google+, Foursquare en Yelp?

Meer nieuws over Facebook… Facebook gaat de concurrentie aan met Google+, Foursquare en Yelp. Facebook heeft namelijk de dienst “Nearby”, of in het Nederlands: “in de buurt” uitgebreid en omgebouwd tot een volwaardige sociale lokale zoekmachine.

Ook Facebook gaat zich nu dus profileren in de lokale zoekmarkt. In Facebook “in de buurt” kun je bedrijven vinden die bij je in de buurt zijn en ooit beoordeeld zijn door je vrienden in Facebook. Als uitbreiding op het reeds immense sociale netwerk is dit een leuke uitbreiding: want waar kun je nu bijvoorbeeld beter gaan eten dan in een restaurant waar je vrienden je al zijn voorgegaan en die ook nog eens een goede beoordeling aan het desbetreffende restaurant hebben gegeven?

Ofwel: ook hier zul je als ondernemer je op moeten richten om recensies en beoordelingen te krijgen, naast dat je ze verzamelt op Google+ Local, Yelp en andere review sites.

Voortbordurend op de Apple Maps applicatie voor de iPhone die ver beneden algemeen acceptabel peil is, heeft Apple de afgelopen tijd toenadering gezocht tot Foursquare. De geruchten gaan dat Apple en Foursquare “data gaan delen”. Senior vice president van Apple, Eddy Cue, schijnt al een aantal weken hierover met Foursquare in gesprek te zijn. Dit is een volgend teken dat ook Apple zich echt wil richten op de lokale sociale zoekmarkt.

Het wordt druk in de lokale zoekmarkt. Hou er rekening mee dat je met je bedrijf bij zoveel mogelijk diensten geregistreerd wilt zijn. Het is tenslotte niet duidelijk of er bepaalde winnaars uit de bus gaan komen en wie dat zullen zijn. Tot die tijd moet je dus op meerdere paarden tegelijk wedden en zorgen dat jouw bedrijfsgegevens overal correct en consistent zijn.

» Dit artikel is een transcriptie van het gelijknamige topic in Podcast 5

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.