Het vermoeden was er al, dat Google de profielfoto’s die ze eerst met veel tam-tam heeft geïntroduceerd in de zoekresultaten recent heeft verwijderd om zo meer advertentieinkomsten te realiseren. Het bewijs lijkt nu geleverd!
Op de site van WordStream las ik het bericht “The Smoking Gun: Deleted Google Author Photos Boost Ad CTR“. Daarin wordt een kort onderzoek beschreven naar het effect van het verwijderen van de Authorship foto’s op de Click Through Rate (CTR) van advertenties. Opeens is de CTR nu 44,8% hoger!
Dit is ook nog eens weergegeven in onderstaande grafiek:
Hiermee lijkt het statement van Google dat het geen impact heeft op de CTR naar andere content toch wel van de tafel geveegd!
Wat vind jij ervan! Laat het hieronder weten!
Het viel me gisteren opeens op, toen ik een telefoonnummer zocht. Ik typte in het zoekvenster het woord “telefoonnummer” en de naam van het bedrijf. Vervolgens werd ik verrast door wat ik zag!
Op dat moment gebruikte ik Chrome en was ik ingelogd op Google+. Ik verwachtte eigenlijk ofwel de “Mijn Bedrijf”-pagina van Google, de voormalige Google+ pagina, of als eerste vermelding de contactpagina van het bedrijf en mogelijk de Knowledge Graph aan de rechterkant.
Ik kon niet geloven wat ik zag en deed meteen nog een zoekpoging in een nieuw venster. Wat ik zag was het volgende:
In de zoekresultaten werden eerst meer foto’s dan normaal vertoond, maar dat zie ik soms wel vaker. Wat veel opvallender was, was dat daaronder het telefoonnummer groot werd weergegeven en dan pas gevolgd door de contactpagina van het desbetreffende bedrijf. Het viel me op dat het groot vertoonde telefoonnummer clickable was en dus klikte ik erop.
Er werd weer een venster vertoond, dat ik totaal niet had verwacht:
Er werd mij de mogelijkheid geboden om het nummer te bellen met behulp van een Google Hangout, waarbij ik gebruik kon maken van mijn € 6,48 beltegoed, dat ik nog bij Google had. OK, feitelijk werd eerst standaard de VS getoond, maar ik heb ik de screenshot alvast Nederland geselecteerd.
Het lijkt er sterk op dat Google hier weer bezig is met een test, want de ene keer verschijnt het nummer wel en de andere keer weer niet. Maar dat kan natuurlijk ook komen, doordat Google deze nieuwe feature geleidelijk aan het uitrollen is over alle systemen en alle datacenters. Dat zal ik als particulier nooit te weten komen.
Als ik de zoekpoging herhaalde, terwijl ik niet was ingelogd, kreeg ik soms het telefoonnummer vergroot te zien, maar dan was het niet klikbaar, omdat ik niet was ingelogd op Google+.
Wow! Google gaat nu in sneltreinvaart door met vernieuwingen en gaat nu ook de concurrentie aan met de Telefoongids, de Gouden Gids, andere directory sites en zelfs met de telecom operators!
Aanstaande donderdag (17 april) ben ik samen met Darren Shaw van Whitespark uit Edmonton (Canada) te gast in de internationale HoA (Hangout on Air) “Search Geeks Speak; Local SEO”. Men heeft mij daarvoor gevraagd vanwege mijn kennis van Google Maps Business View (de bedrijfspanorama’s) in combinatie met lokale SEO en foto SEO.
De HoA begint om 19:00 uur Nederlandse tijd en is live te volgen op: https://plus.google.com/events/cm4uogf9hhass6a2g80nqfhsmko.
Personal branding is het jezelf als merk presenteren aan anderen, zowel offline als online. Je gebruikt je persoonlijkheid, kennis en ervaring om positieve beelden en associaties op te roepen en je te onderscheiden van anderen. Zo laat je potentiële werkgevers, klanten en anderen zien wie je bent en waar je voor staat.
Anoniem
Als er geen zakelijke kansen op de deur kloppen, maak dan een deur.
Milton Berle
Je persoonlijke merk is dat wat mensen over je zeggen wanneer je niet in de zaal bent.
Jeff Brezos
Je bent een merk, ongeacht je dat weet of niet, en ongeacht je dat leuk vindt of niet.
Marc Eckō
Personal branding gaat over het managen van je naam – ook als je geen eigen zaak hebt – in een wereld met veel foute en verwarrende informatie en semi-permanente gegevens van Google.
Tim Ferris
Teveel mensen overwaarderen wat ze niet zijn en onderwaarderen wat ze wel zijn.
Malcolm Forbes
De essentie van personal branding: het uitvergroten van je uniekheid, met als doel om anderen daarmee van dienst te zijn.
Cees Harmsen
Het ontdekken en vormgeven van je personal brand wordt steeds meer gezien als een nuttig en waardevol individueel loopbaaninstrument. De belangrijkste redenen daarvoor zijn de voortschrijdende individualisering en onze behoefte om ons op onze eigen voorwaarden te verbinden met anderen.
Cees Harmsen
Je persoonlijke merk is een belofte aan je klanten …. een belofte van kwaliteit, consistentie, competentie en betrouwbaarheid.
Jason Hartman
Alles wat je post op social media heeft invloed op je persoonlijke merk. Hoe wil je bekend staan?
Lisa Horn
Wees meester over je sterktes en besteed je zwaktes uit.
Ryan Kahn
Wees zo goed dat ze je niet kunnen negeren.
Steve Martin
Begin met te weten wat je wilt en wie je bent, bouw daaromheen geloofwaardigheid en draag dat online uit op een overtuigende manier.
Krista Neher
Een personal brand is jouw belofte aan de markt en aan de wereld.
Tom Peters
We dienen allemaal het belang van personal branding te begrijpen. We zijn CEO’s van onze eigen bedrijven: de Ik-BV. Om vandaag de dag in business te zijn is onze belangrijkste taak om hoofd marketing te zijn voor de merknaam “Jij”.
Tom Peeters
De beste manier om je persoonlijke merk op te bouwen: dat doen waarvoor je bent ingehuurd en dat doen wat je beloofd hebt om te doen.
Rachel Quilty
Personal branding is de ultieme investering in jezelf. Als jij niet in jezelf investeert, waarom zou je dan verwachten dat anderen in jou investeren?
Rachel Quilty
Jezelf als merk in de wereld zetten, impliceert dat je bereid bent risico’s te nemen en lastige uitdagingen moedig te trotseren.
Rolf Rosenmöller
Personal branding is een diepgravende en creatieve aanpak om jezelf en je bedrijf op een authentieke manier te presenteren om bij de ander een beeld op te roepen dat aansluit bij je wensen, talenten en ambities.
Rolf Rosenmöller
Het leven gaat niet over het vinden van jezelf, maar over het creëren van jezelf.
George Bernard Shaw
Je persoonlijke merk is bedoeld als je beste bescherming tegen zakelijke factoren die je niet kunt beheersen.
Dan Shawbel
Waarom zou je je inspannen om ergens in te passen terwijl je geboren bent om op te vallen.
Dr. Seuss
Als je je authentieke zelf bent, heb je geen concurrentie.
Scott Stratten
Personal branding gaat over het opbouwen van autoriteit die ervoor zorgt dat mensen aandacht besteden aan je boodschap en deze willen delen met en aanbevelen aan anderen.
Mark Traphagen
Wees jezelf in een wereld waar je alles kunt zijn.
Etta Turner
De sleutel tot succes is niet je zorgen maken over succesvol zijn, maar werken in de richting van betekenisvol zijn. Het succes zal daar op natuurlijke wijze uit voortvloeien.
Oprah Winfrey
Als mensen je aardig vinden zullen ze naar je luisteren, maar als ze je vertrouwen, zullen ze zaken met je doen.
Zig Ziglar
Als je niet meet, doe je niet aan marketing.
Anoniem
Het doel van marketing is ervoor zorgen dat klanten je kennen, aardig vinden en vertrouwen.
Anoniem
Herhaling is de kracht van de reclame.
Anoniem
Marketing is het geheel van de theorieën en technieken om producten en diensten optimaal af te zetten, door bij het aanbieden ervan zo goed mogelijk rekening te houden met de gedragingen, de behoeften en specifieke wensen van de (potentiële) kopers.
Anoniem
Marketing zorgt ervoor dat verkopen gemakkelijker en kopen aantrekkelijker wordt.
Anoniem
Zonder reclame gebeurt er iets vreselijks: niets!!!
P.T. Barnum
Niet anders durven zijn staat in reclame gelijk aan virtuele zelfmoord.
William Bernbach
Zakendoen zonder reclame maken is als lonken naar een meisje in het donker. Jij weet wat je doet, maar verder weet niemand dat.
Stuart H. Britt
Marketeers dienen eerst een digitale relatie en digitale reputatie op te bouwen voordat er een verkoop plaatsvindt.
Chris Brogan
Marketing gaat niet over het verkopen van producten, maar over produceren wat de klant wil kopen
Sam Burgess
Het doel van marketing is de klant zo goed te kennen en te begrijpen dat het product of de dienst bij hem past en zichzelf verkoopt.
Peter Drucker
Marketing gaat over het vertellen van goede verhalen. Met social media marketing zorg je ervoor dat klanten die verhalen voor je gaan vertellen.
Corey Eridon
Voor corporate marketeers is podcasting het laaghangende fruit.
Paul Gillin
Marketing is een wedstrijd om de aandacht van mensen.
Seth Godin
Permissiemarketing verandert vreemden in kennissen en kennissen in loyale klanten. Het gaat niet alleen om entertainment, maar vooral ook om educatie. Permissiemarketing is curriculummarketing.
Seth Godin
Vind geen klanten voor je producten. Vind producten voor je klanten.
Seth Godin
Niemand leest advertenties. Mensen lezen wat hen interesseert. Soms is dat een advertentie.
Howard Gossage
Reclame: een intelligente mix van vleierij en bedreigingen.
Northrop Frye
Soms heeft reclame iets als een arrogant soort bedelaar
Toon Hermans
Reclame brengt mensen naar producten; verkoop brengt producten naar mensen.
Morris Hite
Om succesvol te zijn en je business en revenuen te laten groeien, moet je de wijze waarop je je producten market afstemmen op de wijze waarop prospects op zoek gaan naar en leren over je producten.
Brian Halligan
Reclame wordt gevonden in samenlevingen die het punt van de basale dierlijke behoeften zijn gepasseerd.
Marion Harper jr.
De mens die stopt met reclame maken om geld te besparen is als de mens die de klok stilzet om tijd te besparen.
Thomas Jefferson
Direct mail is geen verouderde marketingtechniek. Het is betrouwbaar, effectief en kan bovendien goedkoop zijn.
Dan Kennedy
De meeste ondernemingen hebben goede en betrouwbare systemen voor allerlei bedrijfsfuncties, maar reletief weinig bedrijven beschikken over een goed marketingsysteem.
Dan Kennedy
Marketing is bevordering van de verkoop van producten en diensten door het overdragen van de juiste boodschappen (mededeling) aan de juiste mensen (markt) via de juiste media (media).
Dan Kennedy
Mensen zijn nu mogelijk nog niet klaar voor je marketing-boodschap. Daarom heb je herhaling en follow-up nodig.
Dan Kennedy
Traditionele marketing praat tegen mensen. Contentmarketing praat met hen.
Doug Kessler
De beste reclame wordt gemaakt door tevreden klanten.
Philip Kotler
Marketing is in een dag te leren. Helaas heb je een heel leven nodig om er meester in te worden.
Philip Kotler
Merken worden geconfronteerd met de dagelijkse uitdaging om massaal naar buiten te treden om persoonlijke relaties op te bouwen. Hoewel dit misschien een contraditio in terminus lijkt, wordt dat steedfs meer mogelijk als merken in hun marketing overstappen van een ‘push’ naar een pull-tynamiek.
Simon Mainwaring
Voor een werkelijk effectieve sociale campagne moet een merk de basisprincipes van marketing omhelzen: definiëring van het merk en consistente storytelling.
Simon Mainwaring
Reclame is de grootste kunstvorm van de 20e eeuw.
Marshall McLuhan
Denk als een uitgever, niet als een marketeer.
David Meerman Scott
Reclame moet de slagroom op de taart zijn. Als het niet slagroom is, is het waardeloos.
Adolph Ochs
Consumenten laten zich bij hun beslissing om te kopen leiden door de inhoud van de reclame, niet door de vorm.
David Ogilvy
Marketing is te belangrijk om het over te laten aan de marketingafdeling.
David Packard
Voordat je meer geweldige content gaat creëren, stel eerst vast hoe je die content gaat marketen.
Joe Pulizzi
Marketing is iets moois, maar het mag niet allesbepalend zijn. Het moet een gereedschap zijn, niet het kunstwerk zelf.
Nicholas Roeg
In marketing heb ik maar één strategie gezien die niet kan missen: eerst marketen aan je beste klanten, daarna aan je beste prospects en pas daarna aan de rest van de wereld.
John Romero
Contentmarketing is de ruggengraat van communicatie
Ross Simonds
Nieuw: het oudste woord in de reclame
Henk Versteeg
Wees niet bang om creatief te zijn en te experimenteren met je marketing.
Mike Volpe
In marketing moet je kiezen tussen saai, schreeuwerig en verleidelijk. Wat wil je?
Roy H. Williams