Categorie archief Blogposts

doorEduard

Website wordt gerenoveerd

Op dit moment ondergaat de site een totale renovatie qua design en indeling. Het kan zijn dat bepaalde functionaliteit niet helemaal naar behoren werkt.

De planning is om binnen twee weken alles weer op orde te hebben.

Excuses voor de overlast!

Website wordt gerenoveerd

doorEduard

Google introduceert 1-page miniwebsites voor bedrijven

De afgelopen weken doken er hier en daar op Internet al wat screenshots op van 1-page minisites op het domein .business.site, die Google mogelijk zou maken via Google Mijn Bedrijf.

En nu is het dan zover: Google heeft deze nieuwe feature inmiddels wereldwijd uitgerold!

Afgezien van het feit dat je een fraai ogende minisite hebt, die automatisch wordt gevuld met de data van Google Mijn Bedrijf, heeft het denk ik in Nederland niet bijster veel nut. De enige doelgroep die er wellicht echt iets aan zou kunnen hebben, zijn kleine bedrijven die nog geen website hebben, of bijvoorbeeld tot op heden alleen maar een Facebookpagina hebben.

Wat ik van andere experts heb begrepen, is dat het voornamelijk bedoeld is voor kleine bedrijfjes en ondernemers in Azië, Afrika en Zuid-Amerika en dergelijke.

In onderstaande video laat ik zien hoe het werkt:

 

TIP: Als je je site hebt aangemaakt en gepubliceerd, submit ‘m dan even bij Google, zodat je de kans dat ‘ie opduikt in de zoekresultaten, vergroot.

doorEduard

Trainingen “Winning Review Strategy” gaan van start!

excellent-reputatie-onlineLees je reviews van product of diensten, bijvoorbeeld als je een vakantiebestemming overweegt, op zoek bent naar een therapeut of een nieuwe televisie wilt kopen? Zie je het belang van reviews en wil je ook aan de slag met reviews, maar je weet niet hoe of waar je moet beginnen?  

Steeds meer ondernemers en zorgverleners zien wel het belang van reviews, maar denken dat het voor hen niet nodig is of geen zin heeft. Wat ze niet in de gaten hebben is dat hun concurrenten die er wel actief mee bezig zijn, een grote voorsprong pakken die lastig in te halen is…

Het beste moment om te beginnen met reviews verzamelen was gisteren. Vandaag is het op één na beste moment!

Winning Review Strategy Foundation Class

Daarvoor heb ik de training “Winning Review Strategy” ontwikkeld. In iets meer dan drie uur deel ik alle kennis die je nodig hebt om succesvol te starten met het verzamelen van reviews om zo meer klanten aan te trekken en meer omzet te genereren.

Voor ondernemers die al langere tijd actief zijn met reviews verzamelen, is er de Master Class: een training die je reviewstrategie naar een volgend niveau tilt.

Teneinde maximale aandacht aan de deelnemers te kunnen geven, is het aantal deelnemers per training beperkt tot zes.

De eerste “Winning Review Strategy” Foundation Class gaat 16 juni aanstaande van start. De trainingen worden gegeven in Apeldoorn.

Voor meer informatie, zie https://www.reputatiecoaching.nl/trainingsagenda.

doorEduard

Nieuwe mobielvriendelijke test-tool van Google

Google logoDe mobielvriendelijke test-tool van Google is vernieuwd. Volgens John Muller wordt de tool op dit moment geleidelijk uitgerold en dus aan een steeds grotere groep gebruikers beschikbaar gesteld. Ik heb de tool al wel en ik ben benieuwd of jij ‘m ook al hebt…

In onderstaande video kun je bij het testen van de site van Arend Landman zien dat de plugin nu zelfs ook waarschuwt voor incompatible plugins.

En wat zie jij, als je surft naar: https://search.google.com/search-console/mobile-friendly ? Zie jij de nieuwe tool al?

Als je ‘m ziet, laat dan hieronder weten wat je ervan vindt!

doorEduard

Zoekresultaten in andere kleur blauw?

Logo GoogleGoogle experimenteert aan de lopende band. Zo zag ik vorige week advertentie met de tekst “Adv.” in het groen ervoor, en nu zijn opeens de kleuren van de zoekresultaten een stuk lichter.

De groene tekst “Adv.” zie ik nog steeds af en toe verschijnen. Dat betekent ofwel dat Google nog aan het testen is, of dat de verandering langzaamaan wordt doorgevoerd.

Zojuist stuitte ik op iets, wat waarschijnlijk weer een experiment is, waarbij Google meet wat het resultaat ervan is.

De zoekresultaten werden opeens in een veel lichtere blauwtint weergegeven. Waar de blauwkleur eerst nog de rgb-waarde van #1a09ab had, is het nu #2413ea. Zoals je ziet in onderstaande afbeelding, is dat een stuk lichter:

Andere kleur blauw in de zoekresultaten