Bedrijf aanmelden op Hotfrog (Instructievideo)

doorEduard

Bedrijf aanmelden op Hotfrog (Instructievideo)

Door alle drukte heb ik me de afgelopen maand moeten beperken tot het wekelijks uitbrengen van de ReputatieCoaching Podcast. Ik heb dus echt niet stil gezeten.

Hotfrog logoOmdat ik je graag verder help zo snel mogelijk omhoog te komen in de lokale zoekresultaten, heb ik weer een instructievideo gemaakt. Als je kijkt naar welke sites van belang zijn om te scoren in de lokale zoekresultaten, dan blijkt dat Hotfrog.nl ook flink wat gewicht in de schaal legt.

Daarom laat ik in deze instructievideo zien hoe je jouw bedrijf kunt aanmelden op Hotfrog. Ook al blijkt na controle, dat jouw al vermeld staat, raad ik je toch aan de video even te bekijken. Hij duurt slechts 2m53s, dus dat mag geen reden zijn om ‘m te negeren!

Want Hotfrog wordt ook voor een groot deel automatisch uit diverse bronnen gevoed met bedrijfsgegevens. Echter, van de meeste bedrijven die ik heb gevonden die reeds stonden vermeld, waren de bedrijfsgegevens incompleet/onvolledig.

In het kader van maximale consistentie over alle bedrijfsvermeldingen op alle sites, is het dus erg verstandig om de gegevens te controleren en waar nodig aan te vullen.

Gedurende het proces laat Hotfrog je zien hoever je bent met het vullen van je bedrijfsvermelding. Geloof me, het doel is echt om boven de 80% te komen! Neem geen genoegen met minder, want dan doe je je eigen bedrijf tekort!

Grofweg bestaat de aanmelding/aanpassing uit de volgende stappen:

  1. Een account aanmaken en via de link in de e-mail bevestigen
  2. Bedrijfsomschrijving toevoegen (40%)
  3. Trefwoorden toevoegen (5%)
  4. Bedrijfse-mail adres toevoegen (10%)
  5. Webadres / website toevoegen (5%)
  6. 5+ producten / diensten toevoegen (12%)
  7. Bedrijfsafbeeldingen toevoegen (3%)

Als je een te korte bedrijfsomschrijving hebt, adviseert Hotfrog je om deze toch echt minimaal 500+ tekens te maken. Doe dat ook, ga ervoor zitten en maak je omschrijving langer. Als het goed is, heb je natuurlijk al bedrijfsomschrijvingen van diverse lengtes, zodat je deze ook simpelweg kunt kopiëren / plakken.

Kom je netjes boven de 80%? Gefeliciteerd! Ben je ook voor die laatste 20% gegaan? Nog beter! Het zal je alleen maar meer helpen in de lokale zoekresultaten!

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.