163: Praktische tip voor tijdbesparing en “Cut the Crap!” door Patrick Petersen (@OnlineMarketeer)

doorEduard

163: Praktische tip voor tijdbesparing en “Cut the Crap!” door Patrick Petersen (@OnlineMarketeer)

ReputatieCoaching PodcastDe podcast van vandaag begin ik met een praktische en bovenal tijdbesparende tip, die eigenlijk een beetje het gevolg is van de presentatie die ik vorige maand heb bijgehouden bij Social Media Club Apeldoorn. Toen presenteerde Patrick Petersen op ludieke, informatieve en voor mij uiterst educatieve wijze over Online Trends voor 2016. Zijn eerste trend was “Cut the crap!”. Dat deel van zijn presentatie volgt na mijn tip.

Ben je benieuwd naar mijn tip om tijd te besparen en naar wat Patrick zoal vertelde? Blijf luisteren!

Afslankdieet voor je overvolle mailbox

UnrollMe logoIs jouw mailbox continu vol met tientallen commerciële e-mails van mailinglijsten, die je eigenlijk allang niet meer wilt ontvangen?

Ik leed in elk geval wel jarenlang onder een overvolle e-mail inbox die alleen maar verder ging uitpuilen. Ook gebruikte ik mijn inbox als een soort van ToDo-lijst van zaken waar ik nog op moest reageren, acteren et cetera. Ik archiveerde helemaal niets en liet ik alles in mijn inbox staan. Tot in “Inbox Zero” leerde kennen…

Het principe van “Inbox Zero” is werkelijk een verademing en het eerste deel van mijn tip aan jou, is dat je hier eens induikt en het ook gaat implementeren. Ik kan je denk ik wel garanderen dat je ècht meer gedaan krijgt in minder tijd! Ook zul je geen stress meer hebben, als je je overvolle inbox onder ogen krijgt.

In de podcast vertel ik je meer over het principe van “Inbox Zero”.

Mede dankzij het feit dat ik elke paar maanden mij handmatig van de meeste mailinglists afmeld, blijft de hoeveelheid mail binnen de perken. Echter, het handmatig afmelden is lang niet altijd gemakkelijk en kost ook best veel werk en dus tijd! Tijd, die ik liever aan iets constructiefs besteed, dan te speuren naar de extreem klein geschreven “Unsubscribe”-link.

Herken je dit? Dan heb ik nu een gouden tip voor je, of beter: het tweede deel van mijn tip!

Wil jij nu per direct, of wellicht periodiek snel en eenvoudig van zoveel mogelijk automatische e-mails en mailinglijsten verlost worden? Surf dan eens naar:

http://unroll.me

en klik op de “Get Started”-button. Daar kun je je in een paar minuten tijd verlossen van tientallen mailinglists. Unroll.me werkt voor Gmail, Yahoo!, Outlook.com, iCloud en AOL.

Het is gelukkig niet zo, dat je automatisch van alle mailinglijsten wordt afgemeld: je houdt alles onder controle, alleen gaat het vele malen sneller, dan je handmatig afmelden. Mijn advies is: log er eens in om je inbox af te laten slanken en je kostbare tijd en productiviteit terug te winnen!

Laat me weten wat je ervan vindt en wat het jou heeft opgeleverd onderaan de show notes van deze podcast, die je kunt vinden op www.reputatiecoaching.nl/163.

Patrick Petersen (@OnlineMarketeer) over online trends in 2016

Patrick Petersen (@OnlineMarketeer)Vorige maand was ik zoals bijna elke maand bij #SMC055, de Social Media Club in Apeldoorn. Daar waren twee gastsprekers, eentje ervan was Patrick Petersen, die ook bekend staat als “@OnlineMarketeer”.

Wow, wat presenteerde hij in een moordend tempo en wat wist hij het publiek te boeien!

Hij begon zijn presentatie met te vertellen dat er “Teveel content wordt geproduceerd”. Dat was zijn eerste trend. Zelfs in Nederland wordt dagelijks zoveel content geproduceerd, dat je maar liefst 250 uur nodig zou hebben, om alles te consumeren.

Tegelijkertijd doet veel content niks, of het doet niet terzake. Maar als je wilt kun je dus de hele dag druk zijn met zowel het consumeren van zinloze content, als het produceren van zinloze content.

De essentie van het eerste deel van zijn presentatie dat ik je zo laat horen, is: “Cut the crap! En stop met window dressing. Ga alleen content produceren die er iets toe doet en focus je op de mensen die je het gunt en die het jou gunnen (de “Gunfactor”)“.

Luister naar het verhaal van Patrick Petersen in de podcast.

Links naar overige content die in deze podcast aan bod komt:

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.