#SMC055 over monitoring; zakelijk praktisch en ondergronds met @timgeluk en @jaapvanzessen (09-03-2015)

#SMC055: Social Media Club ApeldoornVandaag was het weer de avond van de maandelijks terugkerende Social Media Club Apeldoorn, ook bekend als #smc055. Het onderwerp van de avond was: “Monitoring; zakelijk praktisch en ondergronds”. Er waren twee gastsprekers, te weten: Tim Geluk en Jaap van Zessen.

Tim Geluk (@timgeluk) vertelde een mooi verhaal over de keuze en de opstartperikelen van een “sociale media” monitoring tool voor de provincie Gelderland. Jaap van Zessen (@jaapvanzessen) van BuzzCapture gaf in sneltreinvaart een presentatie over de hedendaagse mogelijkheden van het social media monitoringpakket van het bedrijf. Met een aantal leerzame anekdotes over hoe je bijvoorbeeld op basis van content uit de social media kunt voorspellen wie de Mol is, sloot hij zijn verhaal af.

Het was een uitermate interessante avond en zoals elke keer heb ik ook nu weer een Storify-bord gemaakt voor het geval je de Twitterfeed van #SMC055 nog eens wilt nalezen. Bovendien heb ik met toestemming van de organisatie en de sprekers de audio van hun presentaties opgenomen. Deze content komt binnenkort online. Stay tuned…

Bekijk het Storify-bord hieronder:

 

 

Laat wat van je horen

*