ReputatieScan

Vind je dat je met jouw bedrijf onvoldoende opvalt in de lokale zoekresultaten? En heb je wel een website en een vermelding op Google Mijn Bedrijf? Wil je zelf aan de slag om te werken aan je online vindbaarheid, zichtbaarheid en reputatie? Dan is de ReputatieScan het ideale startpunt!

Door de jaren heen is de ReputatieScan gegroeid tot een product, waar ondernemers erg blij mee zijn. Het geeft hen namelijk concrete handvatten om mee aan de slag te gaan, om zo hun online zichtbaarheid, vindbaarheid en reputatie te verbeteren en daarmee hun omzet te vergroten.

Ook zijn er ondernemers die de acties uit de ReputatieScan uitbesteden aan degene die voor hen de online profilering regelt. Dat kan prima, want als je wilt heb je na de ReputatieScan mij eigenlijk amper nog nodig!

Wat is de ReputatieScan?

De ReputatieScan is niet zomaar een “tooltje” waarin ik de URL van je website invul en een nietszeggend rapportje uitrolt. Het is een uitgebreid en diepgaand handmatig onderzoek, waarbij ik mijn uiterste best doe om alle knelpunten voor je website te vinden, waarna ik je tips en oplossingen bied om die te verbeteren.

De ReputatieScan belicht alle essentiële facetten van je online aanwezigheid. Zo kijk ik dus naar je online vindbaarheid, zichtbaarheid, reputatie en content. Ook werp ik een blik op je activiteit (of gebrek aan activiteit) op de sociale media.

Dat klinkt allemaal natuurlijk mooi, maar wat houdt dat dan concreet in? Ik voer een diepgaand onderzoek uit naar:

  • Het technisch presteren van je site – Vandaag de dag is site die snel laadt essentieel, want bezoekers willen niet lang wachten tot een pagina is geladen: dan zijn ze al door naar je concurrent. Mijn technische analyse laat in begrijpelijke taal te prestaties van je site zien, legt de problemen bloot en geeft een lijst met aanbevelingen die je aan je webmaster / websitebouwer kunt geven om de site te versnellen. Ik heb tot nu toe altijd verbeterpunten kunnen vinden bij websites die ik heb geanalyseerd, dus de kans is groot dat jouw site ook versneld kan worden.
  • Je “Google Mijn Bedrijf”-pagina – Ik verifieer of je adres goed staat, alle overige gegevens koppen, de locatie van je bedrijf op Google Maps klopt, of je vermelding van de juiste categorie(ën) is voorzien en of je mogelijk dubbele vermeldingen hebt van je bedrijf.
    Ook kijk ik naar foto’s die zijn geassocieerd met je bedrijf en leg ik je uit hoe je je bedrijfsvermelding moet claimen (als je dat nog niet hebt gedaan), zodat je zelf je pagina kunt onderhouden en aanpassen, statistieken kunt bekijken en dergelijke.
  • De vindbaarheid van je website – Op basis van de zoektermen die jij mij aanreikt (mogelijk aangevuld nog andere relevante termen), ga ik onderzoeken hoe goed jouw website (en dus je bedrijf) lokaal vindbaar is. Vanzelfsprekend kijk ik ook naar de organische vindbaarheid, maar mijn focus ligt op de lokale vindbaarheid.
  • De zichtbaarheid van je bedrijf – De stap na het onderzoeken van de vindbaarheid van je bedrijf, is het in kaart brengen van de zichtbaarheid van je bedrijf: wat wordt er allemaal vertoond (welke sites komen naar boven en met welke inhoud) als iemand gaat zoeken op jouw bedrijfsnaam?
  • Je bedrijfsvermeldingen op Internet – Bedrijfsvermeldingen (citations) zijn essentieel voor het hoog scoren in de lokale zoekresultaten. Ik doe mijn uiterste best alle vermeldingen van jouw bedrijf op te sporen en bekijk ze stuk voor stuk of de gegevens correct en consistent zijn. Verder ga ik ook kritisch kijken naar sites waar jouw bedrijf niet vermeld staat, maar waar je eigenlijk wel een vermelding moet hebben. Van al deze bevindingen krijg je een actielijst met alle benodigde gegevens en een toelichting wat er precies moet gebeuren.
  • Je website – Ik controleer of je website voldoet aan alle richtlijnen van Google, of die qua gebruikerservaring goed in elkaar zit en of je het maximale doet om de juiste signalen aan Google te geven voor je lokale aanwezigheid.
  • De content op je website – “Content is koning”, is een veel gehoord credo. En dat klopt. Dus kijk ik naar de content die je op je site hebt in combinatie met de indeling ervan en ik kom met mogelijke aanvullingen en suggesties ter verbetering om nog meer verkeer naar je site te trekken en bezoekers van je site te overtuigen om business te doen met jou.
  • Linkprofiel en link opportunities – Ik kijk naar je huidige linkprofiel om te zien of er geen rare links bij zitten. Ook kijk ik waar je concurrenten links hebben en waar jij mogelijk ook een link zou kunnen verwerven. Daarnaast ga ik op zoek naar kansen om goede links naar je site te krijgen die significant kunnen bijdragen tot een stijging in de zoekresultaten.
  • Je reviewstrategie – Ik ga op zoek naar waar je al reviews hebt, de algemene toon en gemiddelde score van de reviews en waar je reviews kunt verzamelen. Ook krijg je van mij een lijst van sites waar ik je adviseer om ook reviews te verzamelen. En je ontvangt een specifiek op jouw bedrijf afgestemde strategie voor het verzamelen van reviews die je op je website kunt (laten) implementeren. Als klap op de vuurpijl krijg je een ontwerp voor een kaartje dat je aan je klanten, gasten of patiënten kunt geven om meer reviews te verwerven.

Zoals je leest is dit een zeer uitgebreide analyse, zoals je die vrijwel nergens anders kunt krijgen. Het is geen “fluffy” rapport: na de samenvatting van 5-10 regels begin ik direct met alle waarnemingen, bevindingen, adviezen en oplossingen. De ReputatieScan is een helder en goed leesbaar rapport van zo’n 15-20 pagina’s.

Het is voorzien van screenshots, tabellen, afbeeldingen, links naar instructievideo’s en andere relevante content om jou (of iemand die dit voor jou uitvoert) in staat te stellen je online aanwezigheid een grote boost te geven!

Tenslotte krijg je het werkblad voor het verbeteren / uitbreiden van je bedrijfsvermeldingen in de vorm van een spreadsheet. Dit spreadsheet deel ik met je op Google Drive, zodat je mij naderhand eventueel nog zaken kunt vragen over bepaalde bedrijfsvermeldingen en ik je dan gemakkelijk kan helpen zonder een ellenlange mailwisseling.

Wat is het mogelijke effect van de ReputatieScan?

Als je de adviezen, instructies en oplossingen die ik je in het rapport geef, realiseert dan kan dit veel effect hebben:

  • Je kunt hogerop komen in de lokale zoekresultaten, omdat veel van je concurrenten niet eens weten dat hun categorie bijvoorbeeld “Vestiging / Interessante plaats” is, terwijl ze ook een kapper of tandarts zijn.
  • Je kunt stijgen in de organische zoekresultaten, want als je meer en betere content gaat produceren, dan biedt dit meer kans om gevonden te worden op basis van die content. Bovendien kunnen de links die je verwerft, bijdragen aan een hogere positie.
  • Je krijgt een betere en beter zichtbare online reputatie, doordat je reviews verwerft op verschillende sites, waarmee je meer vertrouwen uitstraalt naar potentiële gasten, klanten of patiënten. Als gevolg hiervan krijg je meer bezoekers op je site en is de kans groot dat je omzet toeneemt.
  • Je krijgt meer kennis van de essentiële onderdelen van je online aanwezigheid en hoe die samenhangen.

Wat kost het?

De ReputatieScan kost eenmalig € 970,- (excl. B.T.W.). Dat is de prijs voor één locatie. Heb je een bedrijf dat verspreid is over meerdere locaties of heb je nog een vraag, neem dan eerst contact op.

Je kunt op dit moment de ReputatieScan bestellen via het contactformulier. Binnenkort komt er een betaalknop.

Zodra ik je bestelling en betaling heb ontvangen, stuur ik je binnen 2 werkdagen een lijstje met wat vragen over je bedrijf en plannen we een kort gesprek (per telefoon, Skype of Google Hangout) om de details door te nemen, waarna ik aan de slag ga.

Je ontvangt het rapport binnen 10 werkdagen, nadat ik de antwoorden op mijn vragen van jou heb ontvangen.

“Geen kans, geld terug”-garantie

Hoewel ik het nog niet heb mogen meemaken, kan het gebeuren dat ik de idee heb dat je site al perfect is, de topposities in de organische en lokale zoekresultaten domineert, bol staat van de (multimediale) content en je een niet te overtreffen reputatie hebt.

Als ik er al snel achterkom dat het rendement van mijn inspanningen niet datgene kan opleveren waarvoor ik sta, vertel ik je dat meteen en betaal ik je het volledige bedrag terug.