Presentatie “Online presence van ICT’ers verbeteren”

Eind juli 2013 heb ik een presentatie mogen geven voor een aantal medewerkers van Ordina over het verbeteren van hun online presence. Dit keer ging het niet over bloggen of het stimuleren van het gebruik van de social media, maar wat elke ICT’er er zelf aan kan doen om zijn of haar online presence te verbeteren.

Daarvoor ben ik begonnen met het analyseren van de LinkedIn-profielen van alle aanwezigen. Hoewel mijn profiel ook verre van perfect is, kon ik aan de hand van die analyse al een flink aantal praktische tips geven over hoe zij hun LinkedIn-profiel konden verbeteren.

Zo had een aantal van hen nog geen persoonlijke URL ingesteld, waardoor de URL naar hun profiel ook nog allemaal getallen etc. bevatte. Ook zag ik een tweetal foto’s in trouwpak en een aantal andere foto’s die duidelijk schreeuwden om vervanging. Dus heb ik een aantal tips gegeven ten aanzien van profielfoto’s en het gebruik ervan.

Verder heb ik ook andere social media profielen van de aanwezigen geanalyseerd, voor zover ik ze kon vinden en bekijken. Daar stonden ook links en rechts nog wel foto’s, waarvan ik zo iets had dat ze de persoon in kwestie beter tot zijn/haar recht konden laten komen, als ze niet meer zichtbaar zouden zijn.

Tenslotte heb ik nogmaals het belang van Google Authorship aangestipt, omdat Google+ gestaag groeit en Google+ naar verwachting omstreeks 2016 groter zal zijn dan Facebook!

Bekijk onderstaande video (3:56) voor een samenvatting van de presentatie.

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.

Laat wat van je horen

*