Categorie archief Podcasts

doorEduard

167: Artikel in de MOZ top 10! Google Mijn Bedrijf vermeldingen optimaliseren en meer Google nieuws! Spreid je reviews!

ReputatieCoaching PodcastHet is vandaag Hemelvaartsdag 2016 en ook nog eens Bevrijdingsdag. Heb jij nog bijzondere plannen? Ben je vandaag gaan dauwtrappen, of heb je je vanochtend vroeg nog eens een keertje omgedraaid, omdat je toch vrij was?

Ik heb vandaag in elk geval weer een aantal onderwerpen voor je geselecteerd, die ik graag met je wil delen. Zo begin ik met twee tips van de week. Waarom twee? Euh, nou ja, 1 vond ik te weinig en 3 wat teveel… Is dat een goed antwoord?

Gelijk een mooie binnenkomer: een artikel van mij heeft de Moz Top–10 gehaald! Als tweede onderwerp: ik heb een artikel gepubliceerd over het creëren van reviewsterren in de zoekresultaten, waar ook jij je voordeel mee kunt doen!

Het zal ook niet waar zijn: maar liefst vier topics over Google. Als eerste is sinds een paar dagen een beta van de Mobile Friendly Testing Tool online. Verder verwijdert Google de richt snippets bij pagina’s met prijzen van vliegtickets. Het derde Google topic gaat over Indoor Maps en de Olympische Spelen in Rio en het laatste Google topic gaat over de aangepaste richtlijnen voor de vermeldingen van lokale bedrijven.

Dan heb ik nog een nieuwtje over het gebruik van AdBlockers en ik sluit de podcast af met de vraag: “Waarom moet je niet alleen op bekende sites reviews verzamelen?”.

Tips van van de week: Heb je aan de gewijzigde openingstijden voor vandaag gedacht?

Halloooo!!! Ik verwacht dat vandaag zo’n 90% van alle bedrijven gesloten was. Had jij je openingstijden aangepast op Google Mijn Bedrijf? Ik durf al helemaal niet te vragen of je ze ook op andere sites had vermeld, laat staan op je eigen site…

Tip van de week: Schrijf je niet uit van spam e-mails!

Een luisteraar van de podcast was druk bezig met zich uit te schrijven van allerhande onduidelijke spam e-mails. Ik leg uit, waarom je dat beter niet kunt doen.

Artikel over evenementen in de zoekresultaten is in de Moz Top 10 beland!

18 april heb ik op het blog van Whitespark een artikel gepubliceerd waarin ik uitleg hoe je evenementen uit een Google Calendar in de zoekresultaten vermeld kunt krijgen. Dit artikel is verkozen tot één van de artikelen in de Moz Top-10!

Hoe krijg je de evenementen van een Google Calendar in de zoekresultaten?

Artikel gepubliceerd over reviewsterren creëren in de zoekresultaten

Een ander artikel dat ik eerder deze week op het blog van Whitespark heb gepubliceerd, is getiteld: “How to Use Aggregate Review Schema to Get Stars in the Search Results for Local Businesses“:

Reviewsterren in de zoekresultaten

Google verwijdert rich snippets bij pagina’s met vliegtickets

Ik vertel je waarom Google de rich snippets voor prijzen van vliegtickets van websites niet meer vertoont.

Google Indoor Maps gereed voor Olympische Spelen in Rio

Google heeft een sterke marketingstunt uitgehaald door alle indoor locaties voor de Olympische Spelen Rio dit zomer, letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten.

Google Mijn Bedrijf vermeldingen optimaliseren

Google beschrijft op haar support site in grote lijnen hoe de ranking van lokale vermeldingen vandaag de dag werkt. Daarbij valt één ding echt op: het belang van reviews!

Gebruik Adblockers daalt

Het aantal mensen dat sites ook whitelist neemt toe. Mensen beginnen adblockers te begrijpen. Ik vertel je wat statistieken in de podcast.

Waarom je niet alleen op bekende sites reviews moet verzamelen

Door niet alleen op bekende sites reviews te verzamelen, krijg je nog meer social proof bij een zogenaamde “branded search”, een zoekopdracht op de naam van een bedrijf, (bijvoorbeeld Wijsman en Koster Tandartsen):

Reviewsites voor tandartsen

Kijk ook eens op…

Links naar onderwerpen die in deze podcast aan bod komen:

doorEduard

166: Quickscan website cateringbedrijf, leuke mail van Google, aangemeld voor #LGSummit16(!) en wat updates

ReputatieCoaching PodcastVorige week heb ik een foutje gemaakt in het bericht over de foto’s die ik heb gepost op Google Maps en dan met name ten aanzien van de statistieken. Dat zet ik vandaag eerst recht. Verder een kleine update over mijn gebruik van Amazon Cloud Drive.

Eerder deze week ontving ik een leuke mail van Google, die mij erg aangenaam veraste! Over Google gesproken: ik heb me vandaag ook aangemeld voor de Local Guides Summit 2016 in San Francisco.

Verder las ik een leuk artikel over hoe Amerikanen inmiddels artsen selecteren op basis van reviews.

En ja, het is zover: ik ga concrete diensten aanbieden!

Ik sluit de podcast van vandaag af met de analyse van de website van een cateringbedrijf in Apeldoorn en ik vertel je, waar ik zoal naar heb gekeken.

Correctie t.a.v. Google Foto’s statistieken

OK, ik was iets te enthousiast met de statistieken die ik vorige week meldde met betrekking tot het aantal weergaven van foto’s op Google Maps. In de podcast vertel ik je wat mijn fout was. Wel heb ik afgelopen week er weer zo’n 100.000 weergaven bij, want ik zit nu op de 1,9 miljoen weergaven van de foto’s:

Update aantal weergaven van de foto's op Google Maps

Update AMP

2 wkn geleden waren 263 pagina’s geïndexeerd en 61 nog niet. Nu, 2 weken later zijn 306 pagina’s geïndexeerd en heb ik nog maar 24 pagina’s met fouten. Het lijkt erop alsof de AMP-plugin steeds beter wordt, want de afgelopen tijd heb ik geen aanpassingen gedaan aan de content en is het aantal pagina’s met fouten telkens gedaald, nadat ik de AMP-plugin bijwerkte naar de nieuwste versie:

Nog maar enkele fouten in mijn AMP pagina's

Update Amazon Cloud Drive

Inmiddels zit ik bijna op de 1TB op Amazon Cloud Drive, maar ik heb besloten het programma Expandrive toch nog maar even niet te kopen.

Uitnodiging Google Top Contributor Meet-up London

Eerder deze week aangenaam verrast door een mailtje dat ik ontving. Dit keer niet van een luisteraar, maar van Google:

Uitnodiging Top Contributor Meetup in London

In de podcast vertel ik er meer over deze uitnodiging voor deelname aan de Google Top Contributor Meetup in London…

Aangemeld voor #LGSummit16

Morgen sluit de mogelijkheid om je aan te melden voor de Local Guides Summit 2016 in San Francisco. Naast dat ik een flink aantal vragen moest beantwoorden, moest ik ook een video maken waarin ik mezelf voorstelde en vertelde, waarom ik graag naar San Francisco wilde komen.

Ik had voor mezelf even snel een paar punten op een Post-IT papiertje geschreven en die op de monitor geplakt, waarna ik de video heb ingesproken. Google had me ervan verzekerd dat ze niet keken naar de professionaliteit van de video, maar dat ze je motivatie wilden zien en horen. Daarom heb ik de video ook niet bijzonder verfraaid. Dit is de video geworden:

Diagnose: je medische praktijk heeft reviews nodig!

Ik las een leuk artikel op een Amerikaanse site met een titel van soortgelijke strekking. In de podcast vertel ik je de highlights van het onderzoek dat is uitgevoerd in de VS onder mensen die een arts zoeken. De resultaten zullen je waarschijnlijk verrassen, zeker als je hoort hoeveel mensen hun keuze voor een medicus baseren op reviews!

Mijn dienstverlening krijgt vorm!

Een tijdje geleden heb ik het aangekondigd: ik ga concrete diensten leveren. In de podcast vertel ik kort over de volgende diensten:

  • Eenmalig consult
  • ReputatieScan
  • 1:1 Coaching
  • In-company training

Analyse van de website van een cateringbedrijf

Voor een cateringbedrijf uit Apeldoorn heb ik een korte analyse uitgevoerd van hun website.  Voor deze beperkte quickscan heb ik gekeken naar:

  1. Performance webserver & website – Google adviseert een maximale performance, omdat dit de zogenaamde “customer experience” (klantervaring) verhoogt. Een snelle site “voelt goed” en voorkomt dat mensen als gevolg van onnodig wachten, wegklikken naar de site van de concurrent.
  2. Presentie op Google Search / Google Maps – Het “product” / de dienstverlening richt zich voornamelijk op de regio Apeldoorn en omstreken. Over het algemeen zal iemand uit Apeldoorn (of net daarbuiten) bijvoorbeeld eerder een cateringbedrijf uit de directe omgeving zoeken, dan bijvoorbeeld uit Groningen. Daarom is het essentieel dat het bedrijf lokaal goed en correct vindbaar en zichtbaar is.
  3. Vermelding op Apple Maps – Het aantal mensen dat een iPhone / iPad bezit is significant. Daarom is een vermelding op Apple Kaarten ook noodzakelijk.
  4. Opzet website (technisch) – Voornamelijk wat Google wel ziet, maar de gebruikers meestal niet zien.
  5. Content – De hoeveelheid en kwaliteit van de content is een belangrijke factor om te ranken in de zoekresultaten. Hoe meer relevante, educatieve, informatieve en unieke content, des te groter de kans om hoger te scoren.
  6. Reputatie (reviews) – … vanzelfsprekend!

Wil je mijn bevindingen, tips en aanbevelingen horen, luister dan naar de podcast…

Eén aspect wil ik hier met je delen, dat is het feit dat de homepage maar liefst 2,4 MB was. Binnen 5 minuten had ik dat teruggebracht naar 1,6MB. Hoe? Enkel door de bestandsgrootte van een vijftal foto’s op de homepage te verkleinen met behulp van compressor.io:

Kijk ook eens op…

Links naar onderwerpen die in deze podcast aan bod komen:

doorEduard

165: Vermijd NetwerkProfiel van DTG! Gehackte site, wat dan? Onbeperkte opslag bij Amazon en statistieken van foto’s op Google Maps

ReputatieCoaching PodcastEerder deze week was de site van mijn broer gehackt en was hij 924 blogposts kwijt. Dat was wel even schrikken! Ik vertel je zijn relaas. Laatst ontving ik de uitnodiging om mij aan te melden voor de Local Guides Summit in San Francisco in september dit jaar.

Jalwa was jarenlang gratis, maar wordt nu opeens commercieel. Eergisteren kreeg ik voor ’t eerst een mailtje met wat statistieken over mijn foto’s op Google Maps. Daar stond ik behoorlijk van te kijken!

Ontvrienden? Ontvriend jij vaak mensen? Suzanne, m’n vrouw is onlangs ontvriend en was daar behoorlijk ontstemd over.

Ik heb deze week weer eens een tip van de week voor je. Daarin vertel ik je hoe je voor US$60 per jaar onbeperkte online opslag kunt krijgen.

Het laatste topic voor vandaag gaat over DTG. DTG (dat staat voor “De TelefoonGids”) probeert aan de weg te timmeren met hun dienst “NetwerkProfiel”. Dat is een service waarin ze citations consistent maken en houden. Ik vertel je waarom je daar vooral NIET gebruik van moet maken!

Site gehackt!

De site van mijn broer was afgelopen week gehackt. Alle 924 blogberichten waren overschreven met een one-liner met een link die naar een Russische site verwees. Dankzij de service van Antagonist is alles uiteindelijk goedgekomen! Ik beveel Antagonist werkelijk bij iedereen aan, die een website of een aantal websites bij een betrouwbare partij wil onderbrengen.

Het is niet voor niets, dat Antagonist een 9,6 scoort uit 3.099 recensies! En nee, ik word niet betaald voor deze promotie! 😉

Antagonist

#LGSummit16

In september organiseert Google in San Francisco de eerste Summit voor Lokale Gidsen. Daarvoor worden alleen actieve gidsen van niveau 5 uitgenodigd. Google betaalt dan alles, zowel de reis als het verblijf. Ik ga me aanmelden!

#LGSummit16

Jalwa is niet meer gratis

Yalwa: meld je bedrijf aanJalwa was jarenlang gratis, maar gaat nu geld vragen voor een standaard registratie. Dat is een model dat niet veel meer wordt gebruikt op directory sites, want meestal zie je dat een basisprofiel (lees: citation) gratis is en dat je moet gaan betalen voor meer diensten.

Ja, je zult nu moeten kiezen of een citation op Yalwa je die EUR 4,95 of EUR 1,95 per maand waard is. Ik denk het van niet en vertel je in de podcast waarom.

Ontvrienden

Sommige mensen vinden het vervelend om ontvriend te worden. Maar is het zo erg? Wat is tegenwoordig dan nog een “vriendschap” online waard. Volgens mij moet je er niet te zwaar aan tillen, want voor mijn gevoel wordt het begrip “vriend” langzamerhand behoorlijk uitgehold.

#Unfriend

Amazon Cloud Drive

Omdat ik een Google Lokale Gids niveau 5 ben, heb ik al een Google Drive van 1 TB gratis. Daarop sla ik eigenlijk alle data op, die ik onderhanden heb, of waar ik te allen tijde bij wil kunnen. Een eigenschap van Google Drive is namelijk dat het standaard synchroniseert met alle apparaten waarop je het programma installeert. Zo heb je, net als met Dropbox, overal je bestanden meteen beschikbaar.

Maar mijn laptop heeft een SSD van 256 GB en die loopt al snel vol, als ik alle data van Google Drive synchroniseer. Gelukkig kun je op Google Drive instellen dat je bepaalde folders niet op het gegeven apparaat wilt hebben. Zo kun je toch een soort van backup hebben, een langetermijn archief waar je niet altijd meteen bij hoeft te kunnen.

Amazon Cloud Drive Unlimited

Maar Google Drive voldoet niet als online backup-mechanisme voor bijvoorbeeld al mijn foto’s, video’s muziek en dergelijke. Daarvoor had ik nog nooit een goede service gevonden.

Een paar maanden geleden had ik al een account genomen op Amazon Cloud Drive Unlimited, maar had het meteen aan de kant geschoven, omdat ik niet tevreden was over de gebruikersinterface.

Daar is nu verandering in gekomen en ik ben nu de nodige TB’s aan het overfluiten naar Amazon. Wat mij heeft bewogen om Amazon Cloud Drive als online backup te gaan gebruiken, vertel ik je in de podcast.

Statistieken van foto’s op Google Maps

Als Google Lokale Gids upload ik dikwijls foto’s van bedrijven naar Google Maps. De ene keer is het de voorgevel, de andere keer een product en weer een andere keer bijvoorbeeld het terras aan het zwembad. De kans is groot dat die foto’s worden vertoond als mensen op Google bij een bepaald bedrijf gaan kijken, ongeacht via welk Google zoekproduct dan ook (Maps, Google+, Search etc.).

En Google zou Google niet zijn, als ze eens iets NIET zouden meten. Zo wordt het aantal vertoningen van de foto’s natuurlijk ook gemeten. Laatst kreeg ik een mailtje van Google, waarin Google mij meedeelde dat al mijn foto’s gezamenlijk inmiddels wereldwijd al meer dan 1,8 miljoen keer zijn weergegeven!

Wow! Dat vond ik wel cool! En weet je welke foto afgelopen week het meest is weergegeven? Eentje die ik in 2014 heb gemaakt van het terras aan het zwembad van ons hotel op Martinique. Die foto is in één week ook maar liefst meer dan 59.000 keer vertoond. Bekijk hieronder maar eens welke foto’s populair zijn:

Statistieken van de foto's op Google Maps

Vermijd Netwerkprofiel van DTG (De TelefoonGids)!

DTG NetwerkprofielJe weet dat ik altijd ondernemers en bedrijven adviseer hun citations consistent te maken en te houden. Dat is niet altijd even gemakkelijk en erg tijdrovend. DTG (De TelefoonGids) heeft sinds enige tijd hiervoor een nieuwe dienst: Netwerkprofiel. Het bedrijf is hiervoor een samenwerking aangegaan met het Amerikaanse Yext.

Op zich werkt het goed, zolang je maar de maandelijkse EUR 37,50 blijft betalen. Dat tikt wel aan! Want als je ervoor gaat zitten heb je zelf in een paar avonden je meeste citations heus wel op orde, zeker als je alle instructievideo’s die ik hiervoor heb gemaakt, volgt.

Maar als je stop met het gebruik van Yext, dan ben je in de aap gelogeerd. Yext schrijft hier het volgende over:

Yext annuleren - DTG NetwerkprofielDit lijkt niet zo bijzonder… Maar zoals je weet werk ik voor Whitespark en wij hebben recentelijk nog onderzoek gedaan naar het effect, wat er gebeurt als een klant stopt met het gebruiken van Yext. Nou… dan verdwijnen sommige netwerkprofielen en de profielen die ooit aangepast waren door Yext, worden allemaal weer teruggezet naar de originele instellingen, waardoor je dus geen blijvende waarde eraan hebt.

Bovendien is een eigenschap van Yext die wij vaak zien, dat er dikwijls duplicaatvermeldingen worden aangemaakt. En dat is al iets wat je helemaal niet wilt!

Al met al volgens mij voldoende redenen om Netwerkprofiel van DTG te mijden!

Kijk ook eens op…

Links naar onderwerpen die in deze podcast aan bod komen:

 

doorEduard

164: Spammy backlinks , Google verandert Mijn Bedrijf richtlijnen en Google Calendar events in de zoekresultaten

ReputatieCoaching PodcastHet is alweer een tijdje geleden dat ik de laatste podcast heb uitgebracht. Dus mocht je je afvragen of je iets hebt gemist in de tussentijd, dan betreft het in elk geval geen content van mij. Ik had namelijk een erg drukke tijd, waarin veel werk verzet moest worden. Helaas moesten mijn publiekelijke online activiteiten voor ReputatieCoaching daarvoor wijken.

Maar goed, ik ben dus weer terug en hoe! Ik heb de pauze van twee maanden ook gebruikt om na te denken over hoe ik nu verder ga met ReputatieCoaching. Let wel: ik zeg “hoe” en niet “of”. Daarover vertel ik je zometeen meer…

De onderwerpen voor vandaag zijn… Als eerste nog een toevoeging op mijn blogpost van afgelopen dinsdag over het bedrijf uit Gouda dat zelfs in deze tijd nog probeert geautomatiseerd backlinks te creëren in reacties op blogposts… Dan wil ik je bijpraten over hoe het gaat met de AMP-pagina’s op mijn website.

Verder heeft Google Mijn Bedrijf de richtlijnen veranderd. Je kunt ze allemaal nalezen op de pagina’s waarvan ik links heb opgenomen in de show notes, maar ik licht er twee uit: de eerste wijziging gaat over de naamgeving van het bedrijf en de tweede wijziging heeft betrekking op afbeeldingen die je gebruikt voor je vermelding op Google Mijn Bedrijf.

Sinds ongeveer een week geleden heb je geen Google+ account meer nodig, om een review te kunnen posten. Dat is goed nieuws, dus daarover zo ook meer.

En ik sluit de podcast van vandaag af met mijn bevindingen voor een opdrachtgever in Texas, voor wie ik een leuke en bruikbare feature heb ingebouwd op zijn website, namelijk het vertonen van evenementen in de zoekresultaten op basis van een Google Calendar.

I AM BACK

Eerder deze week heb ik het ook al gepost: ik ben terug! Ik heb even een drukke tijd achter de rug, zowel in mijn werk voor Whitespark, als met een verbouwing van onze garage, waar we een trainingsruimte van hebben gemaakt. Niet dat ik aan gewichten ga sjorren, maar een trainingsruimte om mensen te trainen.

25 mei a.s. heb ik de eerste training: dat is een training Reputatiemanagement voor zorgverleners / medische professionals, dus bijvoorbeeld tandartsen, fysiotherapeuten en dergelijke.

Ben je benieuwd hoe de trainingsruimte eruit ziet? Nou, ik heb het gemakkelijk gemaakt voor je, want ik heb niet slechts een paar “platte” foto’s gemaakt, maar een heuse bedrijfspanorama. Als je virtueel door de trainingsruimte wilt lopen, surf je naar www.reputatiecoaching.nl/binnenkijken. Deze link vind je ook in de show notes op www.reputatiecoaching.nl/164.

En in de show notes heb ik ook de virtuele tour opgenomen, zodat je feitelijk niet eens naar de “binnenkijken”-link die ik je zojuist gaf, te gaan:

Binnenkort kun je overigens meer informatie over deze trainingen verwachten op de site.

Spammy backlinks het verhaal gaat verder

Begin dit jaar ontving ik al een paar keer een berichtje van een bepaald bedrijf of ik vrienden wilde worden en me ergens inschrijven en dergelijke. Nu zag ik laatst een overduidelijk geautomatiseerd geposte reactie van datzelfde bedrijf verschijnen op een blogpost hier op ReputatieCoaching.

Je hebt het artikel wellicht gelezen over dat SEO-bedrijf uit Gouda, dat mij uit “wraak” voor mijn 1-ster recensie, meteen ook eentje op de Google Mijn Bedrijf-pagina voor ReputatieCoaching plaatste. Ook ontving ik een mailtje, waarin hij dreigde naar Kassa te gaan om daar iets te posten en dergelijke.

1-ster trol review van SEO-SNELInmiddels staat de review er ruim een dag op en is mijn gemiddelde score gezakt van 5.0 naar 4.6. Maar ik vind het wel grappig, temeer daar ik nu eens in de praktijk kon laten zien hoe je moet omgaan met een zogenaamde trol, die een 1-ster review post. En dat ik geen 5.0 als reviewscore heb boeit me dus niet echt. De mensen die de overige reviews lezen en de content op mijn site lezen en de podcast beluisteren weten wel beter en doorzien een dergelijke actie meteen.

Ironisch genoeg zet de bedrijfseigenaar van het SEO-bedrijf uit Gouda zich zo wel erg in de kijker, door binnen 7 uur nadat ik het review gewoon onder mijn eigen naam had gepost, een review te posten onder het pseudoniem “Roulette Slette”.

Voortgang AMP

Lange tijd terug, heel lang geleden, heb ik je verteld dat ik al bezig was met het AMP-compliant maken van de ReputatieCoaching website. Inmiddels is de AMP-plugin een aantal keren geüpdatet en nu gaat het echt de goede kant op.

In de show notes heb ik een screenshot opgenomen van de “Accelerated Mobile Pages” in Google Search Console. Daarin kun je zien dat inmiddels 263 pagina’s succesvol als Accelerated Mobile Page zijn geïndexeerd, en 61 nog niet. Maar ik verwacht dat dat nu snel nog verder verbetert:

AMP (Accelerated Mobile Pages) statistiekenOok al ga ik op mijn mobiele telefoon testen op g.co/ampdemo, dan kom ik nog niet vanaf daar op de AMP-versie van bijvoorbeeld de blogberichten. Maar goed, dat duurt waarschijnlijk nog even. Ik ben ik elk geval hoopvol gestemd, dat Google nu lekker alle pagina’s voor AMP aan het indexeren is.

Tot zover de update over AMP.

Nieuwe richtlijnen Google Mijn Bedrijf

De richtlijnen op Google Mijn Bedrijf zijn aangepast. In de podcast vertel ik je over twee belangrijke wijzigingen:

Luister ook naar de podcast voor meer informatie hierover.

Geen Google+ account meer nodig voor reviews

Voorheen moest je per se een Google+ account hebben om reviews te posten bij een Google Mijn Bedrijf vermelding. Maar sinds een paar weken hoeft dat niet meer. Dan kun je ook met een standaard Google account inloggen. En waarom dat een grote verbetering is, leg ik je uit in de podcast.

Google Calendar evenementen in de zoekresultaten

Organiseer jij evenementen? Sta jij met je bedrijf jaarlijks op verschillende evenementen, zoals beurzen, feesten en dergelijke? Of geef je dikwijls trainingen of presentaties in den lande? Of organiseer je regelmatig of geregeld webinars die je extra aandacht wilt geven in de zoekresultaten?

Dan heb ik iets, waarmee je extra kunt opvallen in die zoekresultaten. Namelijk met het vertonen van die evenementen. Hieronder zie je een voorbeeld van de evenementen in de Heineken Music Hall, zoals die in de zoekresultaten worden vertoond:

Evenementen in de zoekresultaten (hier de Heineken Music Hall - HMH)

Daarvoor zijn bijvoorbeeld voor WordPress allerhande lastige en soms ook kostbare plugins voor verkrijgbaar.

Een klant van Whitespark uit Canada, waarvoor ik diverse projecten doe, heeft dagelijks evenementen in zijn verschillende trampolineparken in Texas. Hij gebruikte ook zo’n commerciële plugin die het kort gezegd niet goed deed. Dus ben ik voor hem iets gaan programmeren:

Trampoline Park Austin, TX

Kort gezegd heeft hij nu voor elke locatie een specifieke Google Calendar, waarin hij en zijn staf de evenementen kunnen opnemen. Deze verschijnen dan automatisch binnen zo’n 5 tot 10 minuten op de site. Dat is leuk:

201604120-overland-park-events-compressor

Maar wat nog mooier is, is dat ze vanaf het moment dat ze op de site staan, ook op een speciale manier worden aangeboden aan Google, om ervoor te zorgen dat ze in de zoekresultaten worden vertoond.

Trampoline Park Overland Park Texas

Hierboven heb ik een paar screenshots opgenomen, van:

  1. De simpele vermelding onder het zoekresultaat van de locatiepagina op de site (zelfde als bij de Heineken Music Hall)
  2. De vermelding in de lokale evenementen in een stad, als je op “stadnaam events” zoekt
  3. Wat je te zien krijgt als je op zo’n evenement klikt

Als je die afbeeldingen bekijkt, zie je meteen dat er voor jou wellicht ook mogelijkheden liggen!

Voordelen

  • Meer screen real estate in de zoekresultaten
  • Valt extra op, dus krijg je meer kliks
  • Meer kliks betekent meer verkeer en dus meer kans om je omzet te vergroten
  • Werkt niet alleen in WordPress, maar ook in Drupal, Joomla of welk ander PHP-gebaseerd CMS dan ook!
  • Last but not least: GRATIS!

En stel je nu eens voor dat het zo simpel kan zijn als eenmalig een kalender aanmaken in Google Calendar, nog wat dingetjes regelen, zo’n drie regels code in je website opnemen, waarna je vervolgens alle technische dingen kunt vergeten. Want vanaf dat moment manage jij namelijk de evenementen die in de zoekresultaten worden vertoond, simpel in je Google Calendar, die je ook nog eens vanaf elk apparaat kunt benaderen.

Wil jij dat ook? Houd dan het weblog van Whitespark in de gaten, want daar komt later deze week het artikel met de volledige instructie hoe je dit zelf kunt realiseren. En zodra het artikel online staat, zal ik het natuurlijk hier ook vermelden met een link naar het artikel. Je kunt de site van Whitespark overigens vinden op www.whitespark.ca.

Kijk hier ook eens

Links naar content elders op Internet die in deze podcast aan bod komt:

doorEduard

163: Praktische tip voor tijdbesparing en “Cut the Crap!” door Patrick Petersen (@OnlineMarketeer)

ReputatieCoaching PodcastDe podcast van vandaag begin ik met een praktische en bovenal tijdbesparende tip, die eigenlijk een beetje het gevolg is van de presentatie die ik vorige maand heb bijgehouden bij Social Media Club Apeldoorn. Toen presenteerde Patrick Petersen op ludieke, informatieve en voor mij uiterst educatieve wijze over Online Trends voor 2016. Zijn eerste trend was “Cut the crap!”. Dat deel van zijn presentatie volgt na mijn tip.

Ben je benieuwd naar mijn tip om tijd te besparen en naar wat Patrick zoal vertelde? Blijf luisteren!

Afslankdieet voor je overvolle mailbox

UnrollMe logoIs jouw mailbox continu vol met tientallen commerciële e-mails van mailinglijsten, die je eigenlijk allang niet meer wilt ontvangen?

Ik leed in elk geval wel jarenlang onder een overvolle e-mail inbox die alleen maar verder ging uitpuilen. Ook gebruikte ik mijn inbox als een soort van ToDo-lijst van zaken waar ik nog op moest reageren, acteren et cetera. Ik archiveerde helemaal niets en liet ik alles in mijn inbox staan. Tot in “Inbox Zero” leerde kennen…

Het principe van “Inbox Zero” is werkelijk een verademing en het eerste deel van mijn tip aan jou, is dat je hier eens induikt en het ook gaat implementeren. Ik kan je denk ik wel garanderen dat je ècht meer gedaan krijgt in minder tijd! Ook zul je geen stress meer hebben, als je je overvolle inbox onder ogen krijgt.

In de podcast vertel ik je meer over het principe van “Inbox Zero”.

Mede dankzij het feit dat ik elke paar maanden mij handmatig van de meeste mailinglists afmeld, blijft de hoeveelheid mail binnen de perken. Echter, het handmatig afmelden is lang niet altijd gemakkelijk en kost ook best veel werk en dus tijd! Tijd, die ik liever aan iets constructiefs besteed, dan te speuren naar de extreem klein geschreven “Unsubscribe”-link.

Herken je dit? Dan heb ik nu een gouden tip voor je, of beter: het tweede deel van mijn tip!

Wil jij nu per direct, of wellicht periodiek snel en eenvoudig van zoveel mogelijk automatische e-mails en mailinglijsten verlost worden? Surf dan eens naar:

http://unroll.me

en klik op de “Get Started”-button. Daar kun je je in een paar minuten tijd verlossen van tientallen mailinglists. Unroll.me werkt voor Gmail, Yahoo!, Outlook.com, iCloud en AOL.

Het is gelukkig niet zo, dat je automatisch van alle mailinglijsten wordt afgemeld: je houdt alles onder controle, alleen gaat het vele malen sneller, dan je handmatig afmelden. Mijn advies is: log er eens in om je inbox af te laten slanken en je kostbare tijd en productiviteit terug te winnen!

Laat me weten wat je ervan vindt en wat het jou heeft opgeleverd onderaan de show notes van deze podcast, die je kunt vinden op www.reputatiecoaching.nl/163.

Patrick Petersen (@OnlineMarketeer) over online trends in 2016

Patrick Petersen (@OnlineMarketeer)Vorige maand was ik zoals bijna elke maand bij #SMC055, de Social Media Club in Apeldoorn. Daar waren twee gastsprekers, eentje ervan was Patrick Petersen, die ook bekend staat als “@OnlineMarketeer”.

Wow, wat presenteerde hij in een moordend tempo en wat wist hij het publiek te boeien!

Hij begon zijn presentatie met te vertellen dat er “Teveel content wordt geproduceerd”. Dat was zijn eerste trend. Zelfs in Nederland wordt dagelijks zoveel content geproduceerd, dat je maar liefst 250 uur nodig zou hebben, om alles te consumeren.

Tegelijkertijd doet veel content niks, of het doet niet terzake. Maar als je wilt kun je dus de hele dag druk zijn met zowel het consumeren van zinloze content, als het produceren van zinloze content.

De essentie van het eerste deel van zijn presentatie dat ik je zo laat horen, is: “Cut the crap! En stop met window dressing. Ga alleen content produceren die er iets toe doet en focus je op de mensen die je het gunt en die het jou gunnen (de “Gunfactor”)“.

Luister naar het verhaal van Patrick Petersen in de podcast.

Links naar overige content die in deze podcast aan bod komt: