43: Betere screenshot in YouTube, Backups op Flickr, Hippe Q&A op Hangouts, Top-5 invloeden van social media informatie en nieuws van outlook.com

doorEduard

43: Betere screenshot in YouTube, Backups op Flickr, Hippe Q&A op Hangouts, Top-5 invloeden van social media informatie en nieuws van outlook.com

ReputatieCoaching Podcast

Vaak is het niet zo dat we voordeel kunnen halen uit wat we wèl weten, maar we hebben veelal hinder van datgene wat we níet weten. Dus ik breng je niet alleen tips, maar ook nieuws en ontwikkelingen uit de wereld van reputatiemanagement, contentmarketing, zoekmachineoptimalisatie en digitale communicatie, waarvan ik denk dat je er iets mee kunt doen, of wellicht iets mee moet doen.

Het eerste onderwerp voor vandaag bestaat uit twee tips. De eerste is een nuttige tip voor YouTube, waarmee je het aantal views kunt vergroten en de tweede gaat over het backuppen van de foto’s op je computer naar Flickr. Verder kwam ik een video tegen, waarin Matt Cutts precies uit de doeken doet, hoe je op de eerste plaats in Google terecht kunt komen. Ook beantwoordt Matt Cutts de vraag of je een link naar een extern artikel beter bovenaan, of onderaan in een artikel kunt plaatsen.

En als ik het toch over Google heb: ze hebben recentelijk een hele hippe Q&A-module voor Hangouts on Air uitgebracht; daarover straks meer. Dan heb ik nog meer nieuws over Google+ en heb ik de top 5 positieve en 5 negatieve invloeden van social media informatie in het wervings- en selectieproces volgens StepStone. Ik sluit deze podcast af met een nieuwe en bovenal handige feature die sinds deze week beschikbaar is in Outlook.com, de opvolger van Hotmail.com.

Maar voordat ik overga op de topics voor vandaag even een korte terugblik naar de vorige podcast. Daarin had ik een gesprek met Arend Landman, de bekende schoolgoochelaar uit Utrecht. Hij vergeleek contentmarketing met snoep, achtereenvolgens: King, Mars, Faam en Rang.

Content is Snoep - door Arend Landman

Zijn snoepvergelijking zal bij de meesten wel blijven hangen, want:

Sinds jaren adverteert hij niet meer in de traditionele media, maar richt hij zich volledig op contentmarketing voor het binnenhalen van nieuwe optredens.

Met alle content die hij produceert en gratis weggeeft heeft hij in een paar jaar een adressenbestand opgebouwd van een slordige 15.000 emailadressen en op deze manier contracteert hij het hele jaar door optredens in binnen- en buitenland.

Zijn show van dit jaar is gericht op het Kinderboekenweek 2013 Thema: “Sport en Spel”. Ik raad je van harte aan om het interview van vorige week met hem eens te beluisteren, als je dat nog niet hebt gedaan. Je zult er namelijk zeker een aantal nuttige tips en goede ideeën uit kunnen halen, waar jij iets mee kunt in jouw business.

Ook heb ik afgelopen week een artikel gepost, waarin ik uitleg wat Markdown is en waarom ik er zo enthousiast over ben. Ook de transcriptie van deze podcast heb ik in Markdown gemaakt. Nu ben ik wel eens benieuwd: heb je het artikel gelezen? Ben je ook verder gaan lezen over Markdown? Of had je zoiets van: “Het zal wel, ik ben tevreden met mijn tekstverwerker en zoek niets anders…”? Ik ben benieuwd! Laat het me weten: geef een reactie onderaan de transcriptie van deze podcast, die je kunt vinden op www.reputatiecoaching.nl/43. Daarin staan ook alle links die in deze podcast aan bod komen.

En dan nog even een correctie op mijn stukje over de Google RSS-alerts in de podcast van vorige week. Toen was ik mijn ingestelde RSS-alerts kwijt en inmiddels zijn de RSS-alerts die ik ooit had ingesteld weer terug. Ik hoef ze dus niet opnieuw allemaal in te stellen… Dat scheelt weer uitzoekwerk!

Maar zo zie je maar: hoewel sommige content soms verdwenen lijkt, is het niet echt weg. Zo kan het dus ook gaan met content over jou, die mogelijk een negatief effect heeft op je online reputatie. Hoewel je denkt dat het verwijderd is, kan het zomaar opeens weer tevoorschijn komen. Wees daarom voorzichtig met wat je online publiceert.

Weet je wat trouwens een leuke bijwerking is van het maken van een podcast? Je gaat beter articuleren. Heel, héél lang geleden, hadden wij thuis nog een zwartwit televisie. In die tijd zat ik op de lagere school en sliste ik een beetje. Bovendien praatte ik ook toen al best wel snel. Vanwege die twee redenen kreeg ik logopedie; “men” was namelijk bang dat ik vanwege mijn hoge spreektempo zou gaan stotteren.

Maar ongeacht welke tongbrekende zinnen ik ook in hoog tempo moest uitspreken: het ging continu foutloos, zonder dat ik er moeite voor hoefde te doen. Ik groeide dus op als een snelle spreker. Op latere leeftijd ondervond ik hier wel eens hinder van, omdat mensen me soms niet zo goed konden volgen. Of dat nu aan die mensen lag, of aan mijn spreektempo, dat laat ik gemakshalve maar even in het midden. In Amerika noemde men mij vanwege mijn spreektempo: “Mister Machinegun Mouth”.

Ik werd me er ook meer van bewust dat door mijn hoge spreektempo de verstaanbaarheid omgekeerd evenredig afnam. Dit merkte ik, doordat mijn omgeving mij hierop attent maakte en doordat mij vaak werd gevraagd, te herhalen wat ik zojuist reeds had gezegd.

Nu was ik een paar weken geleden op een buurtfeest in de buurt waar ik ooit heb gewoond en mijn ouders nog steeds wonen. Daar vertelde ik een verhaal over de Sterrenschool waar onze dochter op zit. Ik merkte dat een dame op een paar meter afstand bijna letterlijk aan mijn lippen hing. Zij vertelde achteraf aan mijn moeder dat ze mij woordelijk kon volgen dankzij mijn articulatie, terwijl ze mij door het geroezemoes niet kon verstaan.

Dat heb ik als een enorm compliment ervaren. En ik weet in elk geval zeker dat dit is dankzij de podcast. Wellicht vind jij als luisteraar dat ik aardig snel spreek, maar geloof me, voor mij voelt het alsof ik in een slakkentempo praat. Ik hoop dat jij me ook goed kunt verstaan. Laat me het gerust weten, als je vind dat ik te snel spreek. Dan zal ik er in toekomstige podcasts nog extra aandacht aan schenken.

Na deze lange intro, dan nu het eerste onderwerp voor vandaag: het verbeteren van het aantal clicks op je YouTube video’s.

Betere screenshot toevoegen in YouTube

Als je een video uploadt naar YouTube, lijkt het er soms op dat YouTube zelf maar een willekeurig punt in je video kiest, om standaard bij je video te vertonen. Welk deel van je video is dit?

Meestal is het een screenshot van de helft van je video. YouTube laat je ook nog eventueel een screenshot op ongeveer een kwart en op driekwart van je video kiezen.

Maar wist je dat je zelf ook een screenshot of nog beter: een foto met een heldere en duidelijke “Call to Action” kunt toevoegen? Als je niet niet tevreden bent over de afbeeldingen waar YouTube je uit laat kiezen, doe je het volgende:

  • Ga naar “Videobeheer”
  • Klik op “Bewerken” naast de video die je wilt aanpassen
  • Klik op “Aangepaste miniatuur”
  • Upload de gewenste afbeelding

Let er wel op dat je dezelfde verhoudingen aanhoudt (horizontaal/verticaal), als de video. Anders krijg je een uitsnede, of een verwrongen beeld. En het is handig om te weten dat de afbeelding niet groter mag zijn dan 2 MB.

YouTube schermafbeelding aanpassen

Zoals ik zei kun je op deze manier een aparte afbeelding invoegen, zelfs eentje die helemaal niet in de video hoeft voor te komen. Door hier handig mee om te gaan kun je het aantal views van je videos verhogen.

FlickrBucket voor backups op Flickr

Nu ik toch tips aan het geven ben. Laatst had ik je al verteld over de app “CameraSync”, die ik op mijn iPhone heb draaien voor het automatisch backuppen van de foto’s op mijn iPhone. Dat werkt perfect en hoef ik me geen zorgen te maken over het verlies van de foto’s op m’n iPhone, mocht er iets mee gebeuren: alle foto’s staan veilig op zowel Flickr, als op Box.com. Ze zijn dus tweemaal ergens in de cloud opgeslagen.

Geotagged fotos uploaden naar FlickrMaar Flickr biedt je sinds mei 2013 1 terabyte aan opslagcapaciteit en die ruimte wil ik ook ten volle benutten. Dus ik was begonnen met het maken van een backup van al onze foto’s (dat zijn er meer dan 250.000). Het probleem met de browserinterface van Flickr is alleen dat je per keer maximaal 200 foto’s kunt uploaden. Je kunt je voorstellen dat dat dan met zoveel foto’s wel even gaat duren: niet alleen de tijd om ze allemaal te uploaden, maar ook om aan te geven dat ik ze wil uploaden omdat ik ze per 200 in de browser moet slepen.

Vandaag heb ik voor MacOS X in de Mac App Store een handig programmaatje gevonden. Het heet “FlickrBucket” en kost slechts € 1,79. In het begin was ik even vergeten aan te geven dat ik de foto’s “privé” wilde uploaden, maar toen ik dat eenmaal goed had ingesteld kon het uploaden beginnen. En het tooltje doet precies waar het voor bedoeld is: het uploadt alle foto’s probleemloos naar Flickr.

Inmiddels heb ik al zo’n 1.000 foto’s geüpload. Toegegeven, het is minder dan een half procent van wat nog moet, maar het begin is er!

Een dergelijke tool is er ongetwijfeld ook in velerlei verschijningsvormen voor Windows en dus heb jij ook geen excuus meer om geen backups van je foto’s te maken. Of wil je dat jou hetzelfde overkomt, wat ik van de week van iemand hoorde… Hij had geen backups van zijn foto’s en was opeens door een storing alle foto’s van de eerste drie jaar van zijn kind kwijt…

Hoe kom je op de eerste plaats in Google?

Terwijl ik op zoek was naar video’s van Matt Cutts kwam ik ook een hele komische video tegen, die me bijna buikpijn gaf van het lachen. In deze video legt Matt Cutts uit, hoe je op de eerste plaats komt bij Google. Bekijk zelf de video maar, die ik de show notes heb opgenomen op www.reputatiecoaching.nl/43:

Waar plaats je een link naar een ander artikel?

Dan even weer terug naar de realiteit, het hier en nu… Een serieuze vraag die aan Matt Cutts werd gesteld ging over de plaats, waar je het beste een link naar een artikel kunt plaatsen in een blogpost. In de video die in de show notes is opgenomen antwoordt Matt, dat het –vanuit het perspectief van Google– niet uitmaakt, of je de link in de tekst plaatst, of onder aan de blogpost.

Zijn persoonlijke voorkeur is op de plaats waar aan het artikel wordt gerefereerd. Hij vindt dat zelf een betere gebruikerservaring, omdat hij dan de keuze heeft om meteen door te klikken, zonder dat hij eerst naar het einde van het artikel hoeft te scrollen.

Verder zegt Matt dat hij er persoonlijk ook een hekel aan heeft, als mensen alleen andere bronnen citeren, maar er niet naar linken. Hoewel hij met nadruk zegt “persoonlijk”, zou het ook best zo kunnen zijn dat Google er een zekere waarde aan hecht, als je linkt naar je bronnen.

Deze video is nog niet zo oud, maar ik was ook altijd al van mening dat het goed is om naar je bronnen te linken. Daarvoor heb ik dan ook onderaan de show notes van elke podcast een lijstje met de links naar de diverse sites. Bovendien link ik ook in de tekst naar de desbetreffende bronnen. In geval van video’s, embed ik deze natuurlijk. Dat draagt bij aan een betere gebruikerservaring, dan wanneer ik slechts een link naar de video in de tekst opneem.

Google Hangouts krijgen hippe Q&A

Sindskort heeft Google iets nieuws toegevoegd aan Google Hangouts, namelijk een hele hippe Q&A (dat staat voor “Questions and Answers”). Als je nu een webinar of Hangout organiseert, kunnen mensen via die interface vragen stellen, die je dan als presentator of presentatrice gedurende de uitzending kunt beantwoorden.

Het is niet zomaar een simpele chat-module. Dat is in deze moderne tijd te min voor Google. Nee, de module stelt je in staat om tijdens een live uitzending vragen van maximaal een miljoen kijkers te verzamelen, waaruit je dan zelf een keuze kunt maken om ze te beantwoorden. Vervolgens kun je de tijdstippen waarop je de vragen beantwoordt in de YouTube opname markeren, zodat je ze later snel en eenvoudig kunt terugvinden.

 

 

Op deze manier kun je met je live uitzending gratis nóg meer interactie met je kijkers creëren.

En mocht je een keer live advies of overleg willen, stuur dan een mailtje naar: podcast@reputatiecoaching.nl, waarin je je vraag of probleem voorlegt. We plannen dan in overleg een tijdstip waarop ik je via een Google Hangout gratis en vrijblijvend je vraag beantwoord of adviezen geef, om je probleem op te lossen.

Google+ posts embedden in je berichten

Zoals je in de transcriptie van deze podcast kunt zien, kun je tegenwoordig Google+ posts embedden in je content. Google heeft dit een paar weken geleden geïntroduceerd. Dit is na te lezen in het artikel “Google+: author attribution & embedded posts” op het Google+ Developers Blog, waarvan je de link in de show notes vindt.

Het lijkt er een beetje op, alsof Google+ zo Facebook aan het naäpen is, maar ja, als je het goed bekijkt kon Google+ ook niet achterblijven. Als Google wil dat bijvoorbeeld bloggers meer verwijzen naar content op Google+, dan is dit gewoon pure noodzaak.

Je kunt de opmaak (zoals bijvoorbeeld de breedte) van het weergegeven bericht niet aanpassen. Maar dat vind ik niet erg. Ik vind het een goede ontwikkeling, dat je nu snel en eenvoudig Google+ posts kunt aanhalen.

In datzelfde bericht waar ik zojuist naar verwees, vertelt Google ook dat zij is begonnen met het automatisch toekennen van Google Authorship, waar je met je Google credentials kunt inloggen. De eerste twee diensten, waar Google Authorship automatisch aan jou wordt toegekend, als je daar met je Google account inlogt, zijn WordPress.com en Typepad. In de nabije toekomst kun je ook bij About.com, WikiHow en Examiner automatisch toegekende Google Authorship verwachten.

Top 5 positieve en negatieve invloeden van sociale media informatie op het wervingsproces

Op de website van StepStone heb ik een interessant rapport gedownload met als titel: “Werving via social media: feit of hype?”. Het beschrijft de ROI uit werving via sociale media in Europa in 2013. StepStone is actief in 9 landen en is één van de meest succesvolle jobsites in Europa.

In het rapport las ik de top 5 positieve en negatieve invloeden van social media informatie op het wervingsproces. Laat ik beginnen met de top 5 negatieve invloeden:

  1. Publicatie van ongepaste afbeeldingen – Dit is vaak een probleem, niet alleen vanwege de afbeeldingen die we zelf posten (of juist niet posten), maar die anderen van ons posten en ons in taggen. Ik spreek wel eens mensen die maandagmorgen vertellen dat ze niet meer weten wat ze zaterdagnacht hebben gedaan, of hoe ze zijn thuiskomen. Wel hebben ze bijvoorbeeld een gebarsten iPhone scherm. Ze weten dan dus ook niet wat voor foto’s er zijn gemaakt, toen ze half van de wereld waren. Dit is precies het type foto’s die je niet online wilt zien!
  2. Publicatie van ongepaste commentaren – Je moet altijd voorzichtig zijn wat je over andere mensen of je vorige werkgever schrijft. Of wat je überhaupt aan uitingen online doet. In de meeste gevallen is het raadzaam om voorzichtig om te gaan politieke of religieuze uitingen, alsmede opmerkingen over drank, drugs, sex etc.
  3. Kwalificaties op sociale media komen niet overeen met de kwalificaties die de kandidaat verkondigt – Het is essentieel dat alle informatie die je over jezelf publiceert, consistent is. Anders gaan potentiële werkgevers al snel twijfelen aan de autenticiteit van jouw kwalificaties.
  4. Sollicitant toont slechte communicatieve vaardigheden – Een beperkte vocabulaire of veel spelling- of stijlfouten in je (online) communicatie geven ook een negatief signaal af aan recruiters. Er wordt verwacht dat mensen op hogere functies toch wel AAN (Algemeen Aanvaard Nederlands) beheersen, weten wanneer ze woorden met een ‘t’, een ‘d’ of een ‘dt’ moeten schrijven en het verschil weten tussen ‘hun’ en ‘zij’, et cetera.
  5. Sollicitant post negatieve commentaren over vorige werkgevers – Evenals je als werkzoekende positief te boek wilt staan, willen werkgevers voor nieuwe kandidaten ook graag een positief imago uitstralen. Als er dan allerhande negatieve commentaren zijn gepost, worden bedrijven daar niet vrolijk van.

Wat verder ook uit het rapport bleek, wat ik erg verontrustend vond, is dat maar liefst 37% van alle werkzoekenden nog nooit een poging heeft gedaan om eens serieus te onderzoeken wat er allemaal over hem of haar online te vinden is!

Stomme dingen online

Anyway, ik focus me graag altijd op positieve aspecten. Daarom eindig ik dit topic met de top 5 positieve invloeden van social media informatie op het wervingsproces:

  1. Profiel ondersteunt de professionele kwalificaties – Eerlijk duurt het langst, dus zorg ervoor dat je profiel inderdaad je kwalificaties ondersteunt.
  2. Profiel gaf een positieve indruk van de persoonlijkheid en de mogelijke match met de organisatie – Vertel niet alleen voor wie je hebt gewerkt, maar ook goed wat je hebt gedaan.
  3. Profiel toonde aan dat de kandidaat de juiste capaciteiten heeft – Een lijst van je diploma’s en andere certificeringen heeft over het algemeen een positief effect. Laat triviale zaken (bijv. zwemdiploma’s) achterwege, tenzij ze relevant zijn voor de positie die je ambieert.
  4. Goede referenties gepost door anderen – Dit wordt nog te weinig gedaan: anderen om referenties vragen. Op LinkedIn is dit niet het “spelletje” waarin je kunt aangeven of Jan of Piet goed is in ICT of Management, maar het zijn de persoonlijke aanbevelingen van mensen uit je netwerk, die iets over je zeggen. Het gebeurt nog wel eens dat een geposte referentie wordt ingetrokken of door andere oorzaken verdwijnt, dus maak altijd een kopie ervan.
  5. Kandidaat liet goede communicatieve vaardigheden zien – Goede, heldere, eenduidige en bij voorkeur foutloze communicatie is tegenwoordig essentieel.

Mocht je geïnteresseerd zijn in taal en correct taalgebruik, dan verwijs ik je naar podcast 30, waarin ik een interview had met Bea van de Bovenkamp van Waagtaal. In dat interview wordt ook nog eens het belang van correct taalgebruik benadrukt.

Nu ook “+” in je e-mailadres bij Outlook.com

Vorige week vertelde ik je over de introductie van IMAP bij Outlook.com, de vernieuwde mailservices van Microsoft, ofwel de opvolger van Hotmail. Deze week las ik weer een nieuwtje over Outlook.com, wat ik even met je wil delen, omdat je er je voordeel mee kunt doen.

Outlook.comIk zei het al: Outlook.com is de opvolger van Hotmail.com. Zelf heb ik de naam “Hotmail” ook nooit erg uitnodigend gevonden om te gebruiken. Net zoals op zoveel social media en mailservices had ik wel mijn eigen e-mailadres geclaimd, maar dus nooit echt gebruikt.

Outlook.com vind ik persoonlijk een stuk zakelijker en professioneler klinken. Het is dat ik mijn Gmail-account al overal gebruik en ik in principe dus geen ander mailadres nodig heb. Anders had ik zeker mijn Outlook.com-adres gebruikt. Ik ben al een Gmail-gebruiker vanaf 4 november 2004. En de belangrijkste redenen voor mij om al die jaren Gmail te blijven gebruiken en niet te willen switchen naar een andere mailprovider waren:

  • Grote opslagcapaciteit – Google gaf je toen ruim 5 GB, inmiddels al 25 GB. Dat was in 2004 een immens groot archief, waarvan je dacht dat je het nooit vol zou krijgen.
  • IMAP-support – Sinds vorige week ondersteunt Outlook.com ook IMAP, dus dit is geen issue meer.
  • “+”-support – De “plus” is een feature die niet veel mensen kennen. Maar sinds eerder deze week heeft Outlook.com ook deze feature.

Inmiddels zijn de doorslaggevende argumenten om Gmail te blijven gebruiken dus allemaal teniet gedaan, doordat Microsoft ze ook heeft geïmplementeerd op Outlook.com. “Maar wat is de +?”, hoor ik je nu vragen…

Dankzij de “+”-feature heb je oneindig veel e-mailadressen en kun je traceren waar je e-mailadres eventueel is doorgegeven aan commerciële partijen. Laat me dit even nader toelichten.

Stel je e-mailadres is: Jan.Smit@outlook.com.

Dankzij deze feature die sinds afgelopen week dus ook bij Outlook.com is geïntroduceerd kun je eindeloos doorgaan achter het woordje “Smit”, door de “+” te gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld de volgende adressen gebruiken:

  • Jan.Smit+Telegraaf@outlook.com (als je je mailadres doorgeeft aan de Telegraaf)
  • Jan.Smit+ANWB@outlook.com (voor correspondentie met de ANWB)
  • Jan.Smit+VGZ@outlook.com (voor correspondentie met VGZ)
  • Jan.Smit+….@outlook.com (voor anderen, waarbij je de naam invult op de “….”)

Je ziet het: op deze manier kun je oneindig veel e-mailadressen uitgeven, terwijl al die mail gewoon in één en dezelfde mailbox (in bovenstaand geval: “Jan.Smit@outlook.com”) terechtkomt.

Als je dan opeens een mail krijgt over bijvoorbeeld “Viagra”, die is gestuurd aan Jan.Smit+Telegraaf@outlook.com, dan weet je dat de Telegraaf je mailadres heeft gegeven, verhuurd, of verkocht aan een bedrijf dat graag Viagra verkoopt.

(Let wel: dit is slechts een hypothetisch voorbeeld en beslist niet gebaseerd op ervaringen in de werkelijkheid!)

Door je mail op deze manier te laten binnenkomen, kun je ook in Outlook.com eenvoudig je mail filteren en naar bepaalde folders laten gaan, op basis van het mailadres.

Wat ik in de afgelopen jaren met mijn Gmail-adres wel heb ervaren, is dat helaas veel invulformulieren hier niet voor zijn ingericht. Op heel veel websites kun je dus (helaas) nog niet deze feature gebruiken voor het aanmelden.

Met dit nieuws kom ik ook vandaag dan weer aan het einde van deze podcast. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad en dat ik je weer van een paar nuttige tips heb kunnen voorzien, waar jij je voordeel mee kunt doen.

Als je de podcast leuk vindt en je hebt inderdaad wat aan alle informatie die ik met je deel, help mij dan met het verder verbeteren en promoten van deze podcast. Deel ‘m op Twitter, like ‘m op Facebook of geef een “+1” op Google+. Het zou helemaal super zijn, als je een bericht achterlaat op iTunes of LinkedIn.

Als je een vraag of een probleem hebt met betrekking tot je online reputatie of de vindbaarheid van je website, kun je een mailtje sturen naar podcast@reputatiecoaching.nl. Als je dat te lastig vindt, of als je de podcast beluistert terwijl je in de auto zit en je hebt acuut een vraag, spreek dan een boodschap in op de ReputatieCoaching Hotline, op nummer: 084 – 883 15 56. Mogelijk behandel ik je vraag of probleem dan in een artikel of in de podcast.

Als laatste kun je je ook inschrijven voor de nieuwsbrief. Dan ontvang je altijd als eerste het laatste nieuws wat ik publiceer en automatisch elk kwartaal het ReputatieCoaching Podcast Boek van het afgelopen kwartaal. Surf daartoe naar www.reputatiecoaching.nl/nieuwsbrief/ en schrijf je meteen in.

En je kunt ook rechtstreeks op de website een voicemail achterlaten, door op de tab aan de rechterkant van elke pagina te klikken, en je bericht in te spreken. Dit was ReputatieCoaching Podast aflevering 43 en mijn naam is Eduard de Boer.

Ik wens je de komende week weer succes met het werken aan je reputatie, zodat je meteen je reputatie voor jou kunt laten werken!

Tot volgende week!

Doei!

Hieronder het overzicht van de links die in deze podcast aan bod komen:

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.