28: Content marketing project, Facebook VIPS, Google Authorship en je moet een expert worden

doorEduard

28: Content marketing project, Facebook VIPS, Google Authorship en je moet een expert worden

ReputatieCoaching PodcastHallo en hartelijk welkom bij dé podcast over reputatiemanagement en reputatiecoaching, het verbeteren van je online vindbaarheid en optimalisatie van je website voor zoekmachines. Ook deze week breng ik je weer nieuws en tips, waarmee jij je significant kunt onderscheiden van je concurrenten, om zo meer business naar je toe te trekken.

Mijn naam is Eduard de Boer –bekend als de ReputatieCoach– en ik ben je host voor vandaag!

Het eerste onderwerp vandaag gaat over beveiliging en 2-factor authenticatie. Daarna heb ik wat leuke bevindingen over zoektermen, gevolgd door een toelichting op de voortgang van mijn contentmarketing project. Als derde onderwerp: Facebook fans zijn echte VIP’s op Eindhoven Airport. Volgens Matt Cutts van Google wordt Google Authorship inmiddels meegenomen in de ranking criteria. En vandaag heb ik ook weer een paar leuke lijstjes voor je. De eerste lijst is de lijst met 12 redenen waarom het werk van contentmarketing pas echt begint, als je op de “Publiceer”-knop hebt geklikt. En ik sluit de podcast van vandaag af met 20 redenen waarom je een expert moet worden.

2-factor authenticatie instellen op LinkedIn

Om te beginnen heeft LinkedIn afgelopen week 2-factor authenticatie ingevoerd. Om te voorkomen dat je account wordt gehacked, kun je LinkedIn nu zo instellen, dat je een SMS-je met een 6-cijferige code op je mobiele telefoon ontvangt, als je wilt inloggen. Zo voorkom je dat kwaadwillenden met jouw gegevens kunnen inloggen, als jouw gebruikersnaam en wachtwoord door inspanningen van hackers op virtueel op straat komen te liggen.

Over het instellen van 2-factor authenticatie voor LinkedIn heb ik dan ook meteen een artikel gepubliceerd. Dit artikel werd in korte tijd een aantal keren gelezen en gedeeld op LinkedIn.

Hoewel beduidend minder mensen volgens mij de tool Evernote gebruiken, vind ik het toch de vermelding waard, dat Evernote ook sinds afgelopen week 2-factor authenticatie heeft ingevoerd. Net als bij Twitter en LinkedIn is het niet verplicht, maar als jij Evernote gebruikt voor het opslaan van data waarvan jij niet wilt, dat anderen daar toegang toe hebben, zou ik het zeker instellen. Overigens, de links naar deze artikelen en andere artikelen die ik als bron heb gebruikt voor het samenstellen van deze podcast vind je in de show notes van deze podcast op: www.reputatiecoaching.nl/28.

Mijn ReputatieCoaching Podcast boek 2013

En dan nieuws over mijn contentmarketing project. Zoals ik eerder heb verteld en zoals je ook op het weblog hebt kunnen zien, heb ik van alle podcasts van 2012 en inmiddels ook al van de podcasts van het eerste kwartaal van 2013 video’s gemaakt.

Deze video’s bevatten slechts twee slides: op de eerste slide staan de onderwerpen die ik in de desbetreffende podcast behandel en op de tweede slide staat een wijze spreuk, uitspraak, citaat of andersoortige tekst. Het doel van die tweede slide is om mensen die over het Internet surfen en tegen de video aanlopen, door de tekst getriggerd worden om erop te klikken en de video te bekijken.

reputatie-boek-2012-3d-200x200Van de vijf podcasts van 2012 heb ik inmiddels ook een eBook gemaakt, wat online staat. Ik heb het in PDF op www.reputatiecoaching.nl gepubliceerd en tevens op www.scribd.com, www.issuu.com en www.slideshare.net. Als titel voor het boek van 2012 had ik gekozen: “ReputatieCoaching Podcast Boek 2012”.De blogpost met dat boek is op 28 mei gepubliceerd. Dat is op dit moment dus 11 dagen geleden

En zojuist werd ik aangenaam verrast. Ik ging namelijk eens zoeken op Google op de zoekterm: reputatie boek (dus: reputatie-spatie-boek). Ik zag dat mijn blogpost van 28 mei al op de 8e positie op de voorpagina stond. En dat, terwijl ik nog amper bijzondere ruchtbaarheid eraan had gegeven en dus ook niet echt het boek heb gepromoot. Ik dacht eerst nog dat dit kwam, doordat ik was ingelogd in Google. Want dat geeft vaak vertekende resultaten, omdat Google dan vaker zoekresultaten toont, waar je bijvoorbeeld in het verleden al eens naar hebt gekeken. Maar ook toen ik niet ingelogd was, bleef de blogpost over het boek op de 8e positie staan.

Wat ik de afgelopen dagen ook heb waargenomen is, dat als je in Google zoekt onder het kopje “Video’s” op zoekterm “reputatiemanagement”, de video’s ook goed naar boven komen in de zoekresultaten. Ook als je op YouTube zoekt op “reputatiemanagement”, blijken de video’s goed te scoren.

Zelf vind ik dit een goed resultaat, zeker als je nagaat dat ik pas omstreeks 20 mei ben begonnen met het posten van de eerste podcast video’s. In Google Analytics heb ik nog niet echt kunnen bespeuren dat deze video’s op dit moment al leiden tot extra bezoekers op de site. Ik heb wel een paar kliks gezien, maar dat vond ik nog niet representatief genoeg.

En ook al zouden de video’s niet tot significant meer kliks leiden, ik verwacht in ieder geval dat mijn content en de site www.reputatiecoaching.nl meer autoriteit krijgt en daardoor dus hoogstwaarschijnlijk ook beter in de zoekmachines naar voren zal komen. Dit is geen garantie.
Maar de resultaten stimuleren mij in ieder geval voorlopig om door te gaan met het publiceren van de podcast video’s en de podcast boeken.

Facebook fans echte VIPs op Eindhoven Airport

Mocht het je ontgaan zijn: op frankwatching.nl verscheen een leuk artikel met als titel “Bij Eindhoven Airport zijn Facebook fans echte VIPS”. Dit artikel beschrijft het interview met “Eli Lejeune”, de Marketing Manager van Eindhoven Airport.

Elke maand moeten Facebook fans zich inschrijven, waarna je als inschrijver kans maakt om te worden geselecteerd voor het VIP-programma, als je in die maand vertrekt van Eindhoven Airport. En als je wordt geselecteerd, dan ben je opeens ook een echte VIP op de luchthaven. Je krijgt gedurende je reis een speciaal aangelegde Facebook VIP parkeerplaats, pal bij de ingang. Ook je checkin verloopt via de VIP-balie en je mag gratis à la carte eten in het luchthavenrestaurant. Als klap op de vuurpijl word je ook nog eens snel en moeiteloos langs de veiligheidscontroles geloodst door een medewerker van de luchthaven.

Het initiatief was natuurlijk een experiment voor de luchthaven en het was ook nog nooit eerder vertoond in de wereld. Dus wist de organisatie ook niet wat het kon verwachten. Maar inmiddels wordt het al gezien als een succes.

Zo zie je dat op de meest onverwachte plaatsen in de reisbranche initiatieven worden ontplooid om te “connecten” met de reizigers.
Dankzij alle likes en social engagement van de reizigers die de luchthaven op deze manier verwerft positioneert ze zich ontzettend sterk op de kaart. Ik ben alleen benieuwd of dankzij deze actie nu meer mensen hun vlucht vanaf Eindhoven Airport zullen boeken, in plaats van een andere luchthaven die wellicht dichter in de buurt is.

Helpt rel=”author” met ranking in de zoekresultaten?

In december 2012 heb ik al een instructievideo gemaakt over het instellen van Google Authorship. Als je dit op de correcte wijze hebt geïmplementeerd, verschijnt jouw foto naast de zoekresultaten in Google. Dit zorgt vaak voor meer dan een verdubbeling van het aantal klikken op het desbetreffende artikel.

Alleen was het toen nog niet bekend of Google het principe van authorship ook daadwerkelijk mee nam in de bepaling van de positie in de zoekresultaten. Alle blogs stonden er toen wel bol van en de meningen liepen uiteen. Diverse bekende specialisten op het gebied van SEO zeiden toen dat ze het sterke vermoeden hadden dat het toen nog niet mee werd genomen, maar dat Google het in een later stadium zeker zou gaan meewegen.

Hoewel niemand buiten Google het toen zeker wist, is inmiddels wel vast komen te staan dat Google Authorship voor Google belangrijk is en waarschijnlijk in de toekomst nóg belangrijker wordt.

Drie dagen geleden verscheen er een video van Matt Cutts, waarin de vraag werd gesteld of Google de “rel=author” instelling op websites inmiddels meeneemt in het bepalen van de ranking van zoekresultaten.

Matt antwoordde hier bevestigend op. Hij gaf het voorbeeld dat als de alom bekende autoriteit “Danny Sullivan” iets post op een niet noemenswaardig forum met een lage PageRank score, dit bericht ondanks de lagere PageRank van het forum hoger kan ranken, doordat Danny Sullivan door Google wordt gezien als een autoriteit op zijn vakgebied.

In de video zegt Matt Cutts onder andere:

“I’m pretty excited about the ideas behind rel=author. Basically, if you can move from an anonymous web to a web where you have some notion of identity and maybe even reputation of individual authors, then web spam, you kind of get the benefits for free. It’s harder for the spammers to hide over here and in some anonymous corner.

If Danny Sullivan writes something on a forum or something like that I’d like to know about that even if the forum itself doesn’t have that much PageRank or something along those lines so… so I do expect us to continue exploring that. We might be able to help improve search quality… andI think will continue to look at it to see how to use rel=author in ways that can improve search experience.”

Let wel: het is geen garantie! Ik acht echter de kans ook groot, dat Google steeds minder waarde zal hechten aan inkomende links om te bepalen hoe hoog een pagina moet scoren in de zoekresultaten en dat Google Authorship steeds meer gaat meetellen. In het echte leven (buiten Internet) zie je ook dat mensen die schrijven of vaak anderszins in de media zijn, bekend worden en langzaamaan meer worden gezien als autoriteit of specialist.

12 stappen die je moet doorlopen nadat je een blogbericht hebt gepost

Veel bloggers denken dat hun werk erop zit, als ze op de “Publiceer”-knop hebben geklikt. Je krijgt dan zo’n voldaan gevoel: je leunt achterover in de stoel, ademt eens goed in en uit en je bent trots op het volgende nieuwe artikel wat je hebt gepost.

Ik ga er dan al gemakshalve van uit dat je een uniek, relevant en voor je publiek of markt interessant verhaal hebt geschreven. Want sinds de Penguin updates van Google heeft het toch geen zin meer om waardeloze content omwille van de links te publiceren.

Terwijl je het artikel nogmaals leest en eventueel hier en daar nog een spelfout eruit haalt, denk je alweer aan het volgende artikel, of aan wat je nu kunt gaan doen, omdat je werk erop zit.

FOUT! Als echte content marketeer begint je werk nu pas. Het onderzoek, voorafgaande aan je artikel (of serie artikelen), het schrijven, afbeeldingen erbij zoeken en publiceren was slechts het begin.

Voor het meerendeel van de websites geldt namelijk nog steeds niet het mantra: “Publiceer en de bezoekers komen vanzelf”. Dat is een illusie en is slechts voor enkele bekende websites weggelegd. Dus als jij iets online hebt gepubliceerd, begint jouw contentmarketing pas echt, want daarvoor was het content creatie.

Ik geef je 12 stappen die je eigenlijk moet doorlopen, nadat je een blogbericht online hebt gepost.

  1. Optimaliseer je post met keywords – Meestal doe je keyword onderzoek, voordat je een bericht schrijft. En als je dat al hebt gedaan, is je artikel hoogstwaarschijnlijk al geoptimaliseerd. Maar als je dat niet hebt gedaan, is het aan te raden dat alsnog te doen. Vind de zoektermen die het beste bij je artikel passen. Gebruik die bijvoorbeeld in de meta titel van het bericht, in de meta omschrijving, de H1 titel, de eerste paragraaf en op nog één of twee punten. Ga echter niet je permalink aanpassen, want als je pech hebt is je artikel dan lange tijd niet toegankelijk vanuit de zoekresultaten omdat bijvoorbeeld Google dan nog de oude URL toont.
  2. Maak een paar interne links naar andere posts, waarbij je de trefwoorden als ankertekst gebruikt – Door hier en daar naar andere berichten te linken met zoektermen als ankertekst of linktekst, geef je aan die andere pagina’s waar je naartoe linkt, extra “gewicht”. Zoals je ziet, doe ik dit ook in de podcast transcripties: ik vertel over eerdere artikelen of video’s, terwijl ik er ook naartoe link.
  3. Syndicate je artikel – Dat wil zeggen dat je het bijvoorbeeld automatisch via RSS wereldkundig maakt. Maar je kunt ook handmatig je artikel linken op bijvoorbeeld www.ekudos.nl of www.nujij.nl en andere sites.
  4. Deel je bericht op de sociale media – Dit kan ook geautomatiseerd, met bijvoorbeeld de plugin “Jetpack” voor WordPress, ifttt.com of BuffferApp. Sommige mensen prefereren echter dit handmatig te doen. Dat kan natuurlijk ook.
  5. Vind relevante artikelen op het web en plaats “teasers” naar jouw artikel – Als je een actief lid van een forum of andere online community bent, kun je bijvoorbeeld een link in je signature plaatsen. Of je post een bericht of vraag in een LinkedIn groep, of een Google+ community. Gebruik alle middelen die je ter beschikking staan, zonder teveel de content overal te pushen.
  6. Bookmark je eigen content – Zelf bookmark ik mijn artikelen op onder andere delicious.com, diigo.com, stumbleupon en andere social bookmarking sites. Sommige mensen die ik ken bookmarken ook al hun posts op scoop.it. Wat ik wel vaak doe als ik visuele content in het artikel heb staan, is deze pinnen op Pinterest. Zo heb ik bijvoorbeeld eerder vandaag ook de vier podcast video’s van januari 2013 gepinned op een bord in Pinterest met de titel “ReputatieCoaching en ReputatieManagement podcast”.
  7. Hergebruik je waardevolle content – hier heb ik het eerder in deze podcast ook al over gehad. Mijn experiment loopt op dit moment en de komende tijd zal duidelijk worden of dit de grote impact heeft die ik verwacht, of dat het op een ontgoocheling zal uitlopen. En het is zomaar mogelijk dat ik deze 12 redenen van dit artikel ook omzet in een presentatie, die ik dan weer upload naar Slideshare.
  8. Reageer op andere weblogs – Zelf heb ik hier goede ervaringen mee. Naast dat ik een aantal vaste weblogs volg, zoek ik ook dikwijls nieuwe blogs (of Google+ gebruikers) over de gerelateerde onderwerpen. Daar lees ik dan de berichten en de reacties van de bezoekers van de site. Als er een relevant en voor mij interessant topic tussen zit, reageer ik soms met een aanbeveling, tip of iets dergelijks. Het leuke aan de reacties in veel blogs, is dat je een link naar je eigen site kunt invoeren. Ik doe dit helemaal niet om de ouderwetse backlinks te creëren, maar gewoon om mensen te triggeren om door te klikken naar mijn site of artikel.
  9. Beantwoord vragen op Twitter, in fora of elders – Actief bezig zijn met je eigen marketing is voornamelijk het geven van waardevolle informatie. Het geven van zinnige antwoorden op vragen die mensen stellen helpt met het opbouwen van je online reputatie.
  10. Stuur een samenvatting van je bericht naar je mailing list – Lang niet alle mensen zullen actief de RSS-feed van jouw blog volgen of frequent handmatig jouw site bezoeken. Daarvoor kan je mailing list helpen. Zelf heb ik sinds vorige week ook een mailing list. Je kunt je daarvoor inschrijven op: www.reputatiecoaching.nl/nieuwsbrief.
  11. Vraag andere bloggers je bericht te delen – Als je in contact staat met een aantal gelijkgestemde bloggers, kun je hen ook concreet vragen bijvoorbeeld eens in een artikel een link naar jouw blogpost op te nemen, of om het te delen in de social media.
  12. Als het nieuws is, verdient het een persbericht – Er is een tijd geweest dat “persberichten” voor elk wissewasje werden gepubliceerd om zo hoger te kunnen scoren in de zoekmachines. Die tijd is voorbij. Maar niets let je om daadwerkelijk een persbericht uit te brengen, als het serieus nieuws betreft.

Het lijkt een enorme bult zinloos werk als je dit voorgaande leest, zeker als je dit allemaal nog moet doen nadat je een artikel hebt gepubliceerd! Maar geloof me, de voordelen wegen ruimschoots op tegen de tijd die dit kost. En op een gegeven moment kom je ook in de routine: je post automatisch je bericht op Google+ pagina, je geeft het zelf een +1, je deelt het op Facebook, pint één of meer afbeeldingen enzovoorts.

Zie het als een investering: in plaats van maar te kust en te keur links te bouwen naar je site (wat toch al niet meer veel helpt), leg je nu een stevig fundament onder je website met relevante links, de juiste social buzz en sociale betrokkenheid. Als je echt goede content produceert gaan deze stappen gemakkelijk en zullen je ze op den duur echt helpen.

Als jij nog tips hebt voor het promoten van je artikelen, laat ze dan weten. Je kunt reageren onderaan de show notes, die je kunt vinden op www.reputatiecoaching.nl/28, of je kunt op de website direct een voicemail inspreken.

Jarenlang hebben mensen geld kunnen verdienen door sites te bouwen en die door middel van “standaard” SEO-trucjes hoger te laten scoren dan die van de concurrentie. Ook al wisten die mensen amper wat van het onderwerp, waar ze over schreven.

Dit leverde honderdduizenden websites van lage kwaliteit, die ondanks de lage kwaliteit toch steeds de voorpagina’s van de zoekmachines wisten te bereiken. Dankzij de inspanningen van Google in de afgelopen jaren zijn deze sites inmiddels verdwenen uit de zoekresultaten. Soms zijn ze gewoon honderden pagina’s diep nog te vinden, maar soms zijn ze ook keihard uit de database van Google verwijderd.

20 redenen waarom je nu toch echt een expert moet worden

De komende jaren zal er nog meer worden geschud aan de boom van wereldwijde content, waarbij geen enkele site onberoerd zal blijven. Daarom moet je zo snel mogelijk beginnen met het werken aan je online reputatie en om een expert te worden op je vakgebied op een dusdanige manier, dat niet alleen mensen dit zien en bevestigen, maar ook de zoekmachines.

Op CopyBlogger vond ik een lijst met 20 redenen waarom je nu toch echt een expert moet worden. Deze wil ik hier met je delen:

  1. Zoekmachines houden van experts – De algoritmes van de zoekmachines worden aldoor veranderd en verbeterd. Er is één ding wat zeker is: de focus komt meer en meer te liggen op kwalitatief goede content. Op den duur zal alleen kwaliteit nog overblijven.
  2. Niemand bekommert zich om wat je denkt, als je geen expert bent – Dat klinkt mogelijk hard, maar mensen buiten je vrienden- en kennissenkring hechten alleen waarde aan de mening en verhalen van een expert.
  3. Je begrijpt je business beter – Je business kennen is de eerste stap om je bedrijf verder uit te bouwen. Het vereist wel meer, maar dit is toch echt het begin!
  4. Het is eenvoudiger goede content te creëren – Omdat je echt verstand hebt van iets, ben je in staat om zaken vanuit een andere en bovenal originele invalshoek te bekijken. En het wordt eenvoudig, omdat je beduidend meer weet dan je lezers en luisteraars.
  5. Het is eenvoudiger om je activiteiten te focussen en af te bakenen – Doordat je een scherpe kijk hebt op de materie kun je beter bepalen waar je kansen liggen.
  6. Je kunt veranderingen in je markt sneller zien aankomen – Met meer expertise komt meer kennis van de belangrijkste spelers in de markt en de acties die ze hoogstwaarschijnlijk zullen ondernemen. Je kunt niet alles voorspellen, maar dankzij je expertise voorzie jij veranderingen sneller dan anderen en kun jij er alvast op anticiperen.
  7. Je bouwt communities om je heen – Experts trekken nu eenmaal mensen aan die zich graag met de expert vereenzelvigen.
  8. Mensen vertrouwen experts – Mensen zullen sneller jouw mening voor waar aannemen, als jij meer blijkt te weten.
  9. Mensen willen voor je werken – Als je eenmaal bekend staat als een expert trek je sneller slimme en gemotiveerde mensen aan, die een groot verschil kunnen maken voor je business.
  10. Mensen willen van je kopen – Een diepgaande kennis en begrip van jouw specialisatie maakt jou vertrouwd en een autoriteit. Dus zullen mensen sneller geneigd zijn om producten en diensten van je af te nemen. Dit is vooral het geval, als je je expertstatus combineert met hoge ethische standaarden.
  11. De media wil je interviewen – Zowel traditionele media, als de nieuwe media zijn continu op zoek naar nieuwe en originele content voor hun shows. Als jij eenmaal een bekende expert op je vakgebied bent, ben je opeens ook een interessante kandidaat voor interviews.
  12. Andere media willen over je schrijven – Op zoek naar gelegenheden voor het schrijven van gastartikelen op belangrijke sites? Dit is zo’n stuk gemakkelijker als je gezien wordt als een autoriteit op je vakgebied.
  13. Andere experts willen je ontmoeten – Experts trekken experts aan. En dat kan weer leiden tot het aanboren van nieuwe markten, namelijk hun publiek.
  14. Andere experts willen met je samenwerken – Geen enkele expert is op zoek naar een samenwerking met iemand die nagenoeg geen zinnige content produceert.
  15. Het is gemakkelijker om sociale volgers aan te trekken – Dit gebeurt uiteindelijk zelfs als je er geen moeite voor doet. Mensen zullen je social media profielen weten te vinden en met je willen connecten. Natuurlijk gaat dit nóg sneller, als je er energie in stopt.
  16. Je krijgt meer reacties op je berichten – Mensen zullen sneller hun gedachten met je willen delen en een soort van relatie met je willen opbouwen.
  17. Je artikelen krijgen meer links – Ongeacht alle algoritmes en dieren in de Google dierentuin: links van andere sites hebben nog steeds waarde voor SEO. Links die op natuurlijke wijze ontstaan van belangrijke sites geven jouw site nog een grotere boost.
  18. Je bekendheid op de sociale media groeit exponentieel – Steeds meer mensen zullen dagelijks je berichten retweeten, liken en +1’s geven.
  19. Je presentaties zullen meer mensen trekken – Ongeacht of je in ‘real life’ presenteert, of online: je zult meer publiek trekken met je presentaties.
  20. Als expert kun je hogere tarieven vragen – Dit is wat er onder de streep overblijft. Mensen zullen bereid zijn om meer te betalen voor jouw producten en diensten, wanneer jij de expert bent.

Zorg dus dat je een expert wordt en zorg dat je beter kunt onderwijzen dan de anderen. Leer hoe je beter mensen kunt helpen dan de anderen. Stop met het veinzen dat je een expert bent en word een echte expert die vertrouwen oproept en oprecht mensen helpt. Zo bouw je een duurzame en lucratieve business.

Zoals altijd hoop ik dat er in deze podcast voor jou weer interessante nieuwtjes en bruikbare tips tussen zitten.

Als je de podcast leuk vindt en je hebt inderdaad wat aan alle informatie die ik met je deel, help mij dan met het verder verbeteren en promoten van deze podcast. Deel ‘m op Twitter, like ons op Facebook of geef een “+1” op Google+. Het zou helemaal super zijn, als je een bericht achterlaat op iTunes of LinkedIn.

Als je een vraag of een probleem hebt met betrekking tot je online reputatie of de vindbaarheid van je website, kun je een mailtje sturen naar podcast@reputatiecoaching.nl. Als je dat te lastig vindt, of als je de podcast beluistert terwijl je in de auto zit en je hebt acuut een vraag, spreek dan een boodschap in op de ReputatieCoaching Hotline, op nummer: 084 – 883 15 56. Mogelijk behandel ik je vraag of probleem dan in een artikel of in de podcast.

Als laatste kun je je ook inschrijven voor de nieuwsbrief. Dan ontvang je altijd als eerste het laatste nieuws wat ik publiceer en automatisch elk kwartaal het ReputatieCoaching Podcast Boek van het afgelopen kwartaal. Surf daartoe naar www.reputatiecoaching.nl/nieuwsbrief en schrijf je meteen in.

En je kunt rechtstreeks op de website een voicemail achterlaten, door op de tab aan de rechterkant van elke pagina te klikken, en je bericht in te spreken. Dit was ReputatieCoaching Podast aflevering 28 en mijn naam is Eduard de Boer.

Ik wens iedereen de komende week weer succes met het werken aan je reputatie, zodat je meteen je reputatie voor jou kunt laten werken!
Tot volgende week!

Doei!

Hieronder het overzicht van de links die in de podcast aan bod komen:

Over de auteur

Eduard editor

Eduard de Boer is reputatiecoach, schrijver, blogger, fotograaf en lokale SEO-specialist.